دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حواشی جشن تولد 50 سالگی بهشت زهرا !
0
شهرداری تهران اقدام به برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا کرد

جشن تولد بهشت زهرا

شهرداری تهران امروز در اقدامی عجیب و همزمان با سالگرد 50 سالگی تأسیس بهشت‌زهرا(س) بزرگ ترین گورستان پایتخت، اقدام به برگزاری مراسم جشن تولد با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل (ره) کرد.

با وجود اینکه برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی‌ها به دلیل اوج دوباره کرونا در کشور ممنوع شده بود، مراسم جشن تولد قبرستان پایتخت برگزار و از کیک تولد 50 سالگی آن رونمایی شد.

جشن تولد بهشت زهرا

اقدامی که تعجب مردم و کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت چراکه اساساً برگزاری جشن تولد برای یک قبرستان که عمدتاً یادآور روزهای تلخ و از دست عزیزان است، امری عجیب و غیرمعمول است، آنهم در شرایطی که روزانه حدود 70 نفر از شهروندان تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در بهشت زهرا به خاک سپرده می شوند.

از ابتدای شیوع کرونا و بخصوص در روزهایی که محدودیت ها برداشته شده است، انتقادات زیادی به ناوگان حمل و نقل شهری و مشکلات در این حوزه که به شیوع بیشتر کرونا منجر شده شاهد هستیم، با اینحال بنظر می رسد مدیران شهری به جای حل مشکلات این حوزه، دغدغه شان برگزاری جشن تولد قبرستان و کیک گرفتن است.

جشن تولد 50 سالگی بهشت زهرا

مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت دولت و همچنین شرایطی که کرونا پدید آورده موجب شده بسیاری از اقشار روزهای سختی را به لحاظ معیشتی بگذرانند.

برگزاری مراسم تولد بهشت زهرا نشان داد میان مردم و بخشی از مسئولان فاصله عمیقی در درک شرایط جامعه وجود دارد و باصطلاح در عالم دیگری زیست می کنند و برایشان مهم تر از کاستن از فشارهای زندگی روزمره، دورهمی های تشریفاتی مهم است.

آن هم یک دورهمی که مدیران شهرداری تهران و مدعوان این نشست را مضحکه شبکه های اجتماعی کرده است.

واکنش ها به تولد گرفتن برای بهشت زهرا

در ادامه برخی واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به این اقدام عجیب شهرداری تهران می بینید.

جشن تولد بهشت زهرا

جشن تولد بهشت زهرا

جشن تولد بهشت زهرا

جشن تولد بهشت زهرا

توضیح بهشت زهرا

در پی حواشی ایجاد شده درباره مراسم ۵۰ سالگی بهشت زهرا، رییس سازمان بهشت زهرا درباره این مراسم توضیحاتی ارایه کرد.

سعید خال در تشریح حواشی مراسم پنجاهمین سال تاسیس بهشت زهرا (س) گفت: قرار بود به مناسبت ۵۰ سالگی بهشت زهرا مراسم‌هایی برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفته شد این مراسم‌ها برگزار نشود و نهایتا به یک مراسم بسنده شد که جمع محدودی از پرسنل بهشت زهرا با یادگار امام دیداری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این دیدار کوتاه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، گفت: این دیدار در جهت تکریم پرسنل بهشت زهرا انجام شد.

وی ادامه داد که "پرسنل بهشت زهرا در شرایط خاص و سختی کار می‌کنند و این کمترین کاری بود که ما برای آنها انجام دادیم."

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت خاص بهشت زهرا گفت: واقعیت این است که همکاران تطهیرکننده ما با غم مردم در ارتباط هستند اما احساس دارند و نیاز به زندگی و شور و شادی.

سعید خال افزود: این افراد پنج ماه است که محل کار خود را قرنطینه کرده‌اند؛ در حقیقت در شرایطی که مردم محل زندگی خود را قرنطینه کرده‌اند این بچه‌ها محل کار خود را که جایی بسیار خطرناک است، قرنطینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: این پرسنل نیاز به تجدید قوا دارند و برگزاری جشن تولد و چنین واژه‌هایی صحت ندارد. گاهی اخباری در فضای مجازی نادرست منتشر می‌شود که موجب رنجش خاطر این پرسنل زحمتکش می‌شود، در حالی که اینها از جان مایه گذاشته‌اند.

رییس سازمان بهشت زهرا تاکید کرد: در این مراسم تلاش شد که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند، افراد به فاصله دو متر نشسته بودند، دیدار کوتاهی که در آن سه ویژه نامه تخصصی را رونمایی کردیم، برگزار شد و تنها قصد روحیه بخشی بود که با تعداد قلیلی از پرسنل به نمایندگی از کل پرسنل انجام شد و پرسنل مورد تجلیل قرار گرفتند اما متاسفانه به هیچ یک از این موارد پرداخته نشد و تنها بریدن یک کیک مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، انتشار تصویری از بریدن کیک در مراسم سالگرد ۵۰ سالگی بهشت زهرا در شبکه‌های اجتماعی با واکنش و حواشی مختلفی از جمله انتقاد از عدم رعایت پروتکل در شرایط کرونایی مواجه شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits