دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ واریز معیشتی خرداد
0
هفتمین مرحله ی یارانه معیشتی ( یارانه بنزین ) در خردادماه سال جاری به حساب سرپرست خانوارهایی که مشمول هستند واریز خواهد شد...

یارانه معیشتی خرداد کی واریز میشود ؟

تاریخ واریز معیشتی خرداد

یارانه معیشتی خرداد 99 ، شنبه دهم خرداد واریز و قابل برداشت خواهد شد . این بسته ، سومین یارانه معیشتی سال 99 می باشد

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از واریز نوبت هشتم یارانه معیشتی در دهم خرداد ماه 99 خبر داده است

هفتمین یارانه معیشتی بنزین ، روز شنبه 10 خردادماه به حساب سرپرست خانوار مشمولان واریز خواهد شد .

نخستین یارانه معیشتی در سه مرحله به حساب 17 میلیون و 700 هزار خانوار واریز شد. آخرین گروه، اولین یارانه معیشتی خود را در تاریخ 2 آذر ماه سال جاری دریافت کردند.

بسته معیشتی خرداد ساعت 24 شنبه واریز و یکشنبه صبح اول وقت قابل برداشت خواهد بود

گفته شده که احتمال ترکیب شدن یارانه نقدی و یارانه معیشتی در سال آینده وجود دارد که در این صورت ماهی یکبار دولت به حساب مشمولان واریزی خواهد داشت. هرچند که سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: منابع یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده و ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جدا در نظر گرفته شده است.

او همچنین اعلام کرد که ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که امیدواریم این برنامه از ماه جاری عملی می‌شود.

زمان واریز بسته معیشتی خرداد

زمان واریز بسته معیشتی خرداد مانند ماه های قبلی دهم ماه جاری خواهد بود

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی در این باره گفت: سهمیه ‌بندی بنزین را از 24 آبان ماه شروع کردیم و یارانه‌ های این ماه را از محل تنخواه پرداخت کردیم.

تنها سه روز پس از کلید خوردن اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، دولت پرداخت اولین مرحله یارانه های معیشتی را آغاز کرد. همچنین تاکنون دولت دو مرحله سهمیه بنزین خودروها را به کارت سوخت ها واریز کرده است.

نوبخت طی مصاحبه دیگری اعلام کرد که مبلغی که در اولین مرحله بین خانوارها توزیع شد حدود 2 هزار و 420 میلیارد تومان بوده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد زمان واریزی یارانه معیشتی در مرحله های بعدی گفت: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود.

زمان واریز یارانه بنزین مرحله ششم

مرحله هفتم یارانه معیشتی ( یارانه بنزین ) در دهم خرداد سال جاری به حساب خانوارها واریز خواهد شد.

یارانه بنزین خردادماه شنبه 10 خرداد ماه سال 99 به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

شایان ذکر است که دولت در لایحه بودجه سال 99 ، مبلغ 30 هزار میلیارد تومان را برای پرداخت یارانه بنزین لحاظ کرده است.

separator line

مبلغ یارانه معیشتی

در دور اول پرداخت بسته معیشتی به مردم که اواخر آبان ماه صورت گرفت ، مبلغ بسته حمایتی دولت به شرح ذیل اعلام شد

خانوارمبلغ یارانه حمایتی
خانوار یک نفره55 هزار تومان
خانوار دو نفره103 هزار تومان
خانوار سه نفره138 هزار تومان
خانوار 4 نفره172 هزار تومان
خانوار 5 نفره و بیشتر205 هزار تومان
به نفر ششم و بیشتر هر خانواده یارانه معیشتی تعلق نخواهد گرفت.

پس از واریز دور اول بسته معیشتی در اواخر آبان ماه، بسیاری از افرادی که ماه گذشته مشمول دریافت یارانه معیشتی بودند، سوال می‌کردند که کمک معیشتی آذر ماه کی واریز می‌شود؟ پاسخ دولت در این رابطه این بود که واریز مرحله هفتم یارانه بنزین خردادماه خواهد بود

زمان واریز مرحله دوم کمک معیشتی خرداد ، دهم ماه خرداد خواهد بود

separator line

یارانه بنزین به چه کسانی تعلق می گیرد

روستاییان و عشایر، مستمری بگیران، مددجویان کمیته امداد، کارگران، معلمان، مددجویان بهزیستی، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، اقشار کم درآمد و بازنشستگان مشمول طرح دولت می‌شوند که ۱۸ میلیون خانوار و ۶۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد.

اعتراض به عدم دریافت بسته معیشتی

پس از واریز دور اول بسته حمایتی معیشتی دولت، یک کد دستوری به شماره #۶۳۶۹* اعلام شد که افراد با ارسال کدملی خود می‌توانستند به عدم دریافت این بسته اعتراض کنند. علاوه بر اینکه اختلالاتی که از روز اول برای این کد دستوری پیش آمد بسیاری از افراد اعلام کردند که پس از ارسال کدملی خود پاسخی دریافت نکردند. اخباری مبنی بر بررسی نتایج معترضان تا اواسط دی‌ماه منتشر شده است که هنوز قابل تایید نیست.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که هیچ سامانه و سایت اینترنتی برای ثبت درخواست و یا اعتراض به دریافت نکردند این بسته وجود ندارد و تنها راه همان کد دستوری اعلام شده است.

اعتراضات جاماندگان یارانه معیشتی در سایت hemayat.mcls.gov.ir ثبت شده است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که مشمول یارانه حمایت معیشتی شوند مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود

افرادی که در لیست جدید یارانه بگیران حمایت معیشتی اضافه شوند در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهند گرفت و در واقع افراد جدید معوقات گذشته را دریافت خواهند کرد.

ادغام یارانه و معیشتی

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی درباره آخرین وضعیت ادغام دو یارانه معیشتی و نقدی گفت: وزارت رفاه همچنان مخالف این طرح است و مخالفت خود را نیز به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارجاع داده است و در این زمینه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری خواهد شد و هنوز هیچ مسئله‌ای در رابطه با ادغام این دو یارانه مشخص نیست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits