دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ثبت نام بیمه بیکاری
1
ثبت نام بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از کرونا به صورت اینترنتی آغاز شد

ثبت نام اینترنتی بیمه بیکاری

ثبت نام بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از کرونا به صورت اینترنتی آغاز شد

با شیوع کرونا و بیکار شدن تعدادی از کارگران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد به پرداخت بیمه بیکاری به این دسته از کارگران شد.

بیمه بیکاری شامل حال کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی می‌شود که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت بیکار غیرارادی شناخته شده‌اند.

صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ثبت‌نام شده در سایت بیمه بیکاری می‌توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

سامانه ثبت نام بیمه بیکاری کارگران

افراد برای ثبت نام بیمه بیکاری باید به سایت bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کنند. بعد از ثبت نامه در این سامانه و دریافت کد رهگیری، نیازی به حضور فیزیکی کارگران به ادارات کار نیست.

حضور و غیاب متقاضیان بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه انجام نمی شود. در صورت استمرار بیکاری بعد از اردیبهشت ماه پرونده افراد در کمیته دونفره بررسی و پس از تایید، پرداخت بیمه بیکاری ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت از اختصاص ۵ هزار میلیارد برای پرداخت بیمه بیکاری خبر داد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits