دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نتیجه آزمایش هشت بیمار اراکی مشکوک به کرونا منفی بود
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه با رعایت بهداشت فردی می توان ویروس کرونا را پشت سر گذاشت، گفت: از هشت مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا، نتیجه آزمایش هفت نفر مشکوک اعلام شد و وضعیت بیمار مبتلا به ویروس رو به بهبود است.

آزمایش هفت بیمار اراکی مشکوک به کرونا منفی بود

دکتر محمد جمالیان در گفت و گو با بخش خبر شبکه آفتاب با اشاره به جلسه امروز صبح با وزیر بهداشت، افزود: در استان مرکزی از نظر دارو و تجهیزات و امکانات درمانی هیچ مشکلی نداریم و تنها استان در کشور هستیم که در کنار انستیتو پاستور امکان تشخیص ویروس کرونا در اراک داریم و نیازی به ارسال نمونه های مشکوک به مرکز نیست.

وی با اشاره به موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در اراک که از صبح امروز خبرساز شده است، گفت: امروز هشت مورد مشکوک به این ویروس شناسایی شد که پس از انجام آزمایشات هفت مورد منفی بود و تنها یک مورد مثبت بود که وضعیت او نیز رو به بهبود است.

جمالیان تصریح کرد: 70 درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند می توانند به صورت سرپایی، بدون هیچ گونه عوارضی درمان شوند، تنها تعداد کمی نیاز به بستری دارند، ضمن این که میزان مرگ و میر و عوارض آن بسیار کمتر از آنفلوآنزایی است که دو ماه پیش آن را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان این که آنچه در مورد این ویروس نگران کننده است سرعت انتشار آن است، گفت: با اقدامات پیشگیرانه فردی به راحتی می توان از انتشار آن جلوگیری کرد، که این اقدامات شامل شست و شوی مرتب دست ها، عدم دیده بوسی و دست دادن و رعایت فاصله مناسب با افراد مشکوک به بیماری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی هیچ گونه مورد مثبتی وجود نداشته و یک مورد مثبت از همکاران جامعه پزشکی است که در قم سکونت دارد که پس از مراجعه به اراک علائم را نشان داد و پس از دریافت آزمایش، مورد مثبت اعلام شد و سریعا ایزوله شد. تاکنون از شهروندان اراکی هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

جمالیان تاکید کرد: متاسفانه رعب و وحشت بی موردی در بین مردم ایجاد شده که فاقد هر گونه جایگاه علمی است زیرا تنها با رعایت بهداشت فردی می توانند از این بیماری ایمن باشند و مطمئن باشند همانطور که آنفلوآنزا را با کمترین میزان مرگ و میر و عارضه در کشور پشت سر گذاشتیم این بیماری را هم پشت سر خواهیم گذاشت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits