دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیماری کرونا به اصفهان رسید ؟
2
خبری در بین اصفهانی ها منتشر شده که حاکی از ورود ویروس کرونا به اصفهان است ...

کرونا در اصفهان صحت دارد ؟

دلگرم: فردی مشکوک به کرونا در اصفهان در بیمارستان بستری شد .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی و بستری کردن یک مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان فارابی این شهر خبر داد.

آرش نجیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد که شب گذشته با علائم تب و سرفه که بین این بیماری و بیماری‌های هم‌خانواده آن مشترک است در بیمارستان فارابی بستری شد.

وی اظهار داشت: از آنجا که بیمار مذکور کارمند فرودگاه و با گردشگران چینی در تماس بوده، برای رعایت احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

اما امروز رئیس اداره مراقبت های بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره نتیجه آزمایش فرد مشکوک به کرونا در اصفهان توضیح داد.

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت های بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو درباره فرد مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان فارابی اصفهان بستری بود،

اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد اثبات شده از کرونا ویروس در کشور نداشته ایم و روی سایت سازمان بهداشت جهانی نیز تنها کشور خاورمیانه که کرونا در آن گزارش شده، امارات متحده عربی است.

بیمار کرونا در بیمارستان فارابی اصفهان

عرفانی ادامه داد: فرد مشکوک به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری بود که پس از نمونه برداری و آزمایش مشخص شد، نتیجه آزمایش کروناویروس این فرد منفی بوده و او به ویروس کرونا مبتلا نشده است و از بیمارستان مرخص شد.

رئیس اداره مراقبت های بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون در سایر کشورهای همسایه ایران نیز مورد مثبت کرونا گزارش نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان های فارابی و امین اصفهان به پذیرش مبتلایان احتمالی به بیماری کرونا در اصفهان می‌پردازند افزود: بر این اساس نمونه‌گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است به عنوان مشکوک به بیماری کرونای جدید تشخیص داد افزود: موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است ضمن آنکه تشخیص قطعی تنها پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

نجیمی یادآور شد: وضعیت سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به‌ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که بیشتر از امام خمینی(ره) است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط همکاران مراکز بهداشت رصد و پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: با هتل‌های محل اقامت و همچنین راهنماهای گردشگران تورهای خارجی در تماس هستیم که در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس کرونا در گردشگران به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

نجیمی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گردشگران در اصفهان تایید نشده است، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های صورت‌ گرفته نمی‌توان از احتمال ورود این بیماری به کشور و استان اصفهان غفلت کرد.

وی از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۳۲ کشته و ۶ هزار مبتلا رسیده در حالی که حدود ۱۰۰ تن هم درمان شدند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits