دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرح ترافیک در سال ۹۹ چگونه است
0
سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چگونگی طرح ترافیک تهران در سال 99 توضیحاتی ارائه داد...

نحوه طرح ترافیک در سال 99

دلگرم: سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیاتی جدید از اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹ را اعلام کرد.

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در مورد اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹، اظهار داشت: در سال آینده تغییراتی را در این طرح شاهد خواهیم بود که تغییر نرخ عوارض و رزروی شدن طرح ترافیک از عمده تغییرات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: پلیس راهور تهران معتقد است که طرح ترافیک باید تغییراتی داشته باشد ولی هیچ‌گاه بیان نکرده‌ اند که این طرح را در پایتخت نداشته باشیم ما نیز با پلیس کاملاً هماهنگ هستیم.

بیشتر بخوانید : نحوه ثبت نام در سایت تهران من به منظور طرح ترافیک + جزئیات

رزرو طرح ترافیک 99

حجت افزود: پلیس معتقد است که باید سقف ترددها در شهر و طرح ترافیک رعایت شود که ما این موضوع را در لایحه پیشنهادی خودمان به شورای شهر ارائه دادیم و بر همین اساس رزروی شدن طرح ترافیک را در نظر گرفته‌ایم که اگر شهروندان بخواهند وارد طرح شوند اگر درخواست آنها از میزان سقف موردنظر بیشتر باشد اجازه ورود با محدودیت همراه خواهد بود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه راهکار این مسأله رزروی شدن طرح ترافیک است، گفت: در مورد ساعت طرح ترافیک نیز طبق درخواستی که پلیس داشته برای نیمه اول سال تا ساعت 19 و برای نیمه دوم سال از ساعت 18 خواهد بود چرا که در 6 ماه اول سال روزها بلند است و مردم تا ساعت بیشتری در سطح شهر تردد می‌کنند.

حجت خاطرنشان کرد: پلیس نظر دیگری هم در این زمینه داشته و اینکه ساکنین محدوده طرح ترافیک هر ساعتی که خواستند بتوانند از سقف خارج شوند و ما اعلام کردیم این مسأله قابل اجرا نیست چرا که امکان کنترل آن وجود ندارد و مادامی که نتوانیم مسیر تک تک خودروها را کنترل کنیم این موضوع نیز محقق نخواهد شد.

separator line

هزینه طرح ترافیک سال 99

حجت در مورد اینکه هزینه طرح ترافیک در سال 99 چقدر خواهد بود گفت: به احتمال زیاد این هزینه 21 درصد افزایش می‌یابد و از 23 هزار تومان پایه به 28 هزار تومان خواهد رسید و همه با این مسأله موافق هستند و کمیسیون‌های شورای شهر نیز نظرشان را مطرح کردند و رأی‌شان مثبت است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری تردد خودروها در محدوده کاهش طرح ترافیک بیشتر شد و به دلیل اینکه نرخ عوارض آن 50 درصد کمتر از نرخ عوارض طرح حلقه اول بود البته زمانی که طرح زوج و فرد اجرا می‌شد مردم باید صد درصد هزینه طرح ترافیک را پرداخت می‌کردند.

حجت گفت: این موضوع سبب شده بود که افزایش تردد در محدوده کاهش آلودگی هوا بیشتر باشد و برای همین امسال عوارض آن را بیشتر در نظر گرفتیم و آن را به 66 درصد رسانده‌ایم.

به گزارش فارس،‌ پیروز حناچی شهردار تهران هم در مورد طرح ترافیک اعلام کرد: طرح ترافیک یک مسأله کارشناسی شده است ولی هر موضوعی که سبب بهتر شدن و یا تأثیرگذاری بیشتر آن شود را می‌پذیریم و برای آن اقدام می‌کنیم، البته این مسأله با همکاری شورای ترافیک صورت می‌گیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits