دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نیروی زمینی ارتش ایران پنجمین قدرت زمینی دنیا است
2
 امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ما پنجمین قدرت زمینی دنیاست و شما جوانان و همه ما باید به این افتخار کنیم.

نیروی زمینی ارتش ایران پنجمین قدرت زمینی دنیا است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱ در جمع سربازان آموزشی این مرکز بر اهمیت نیروی زمینی در تمامی نبردها به‌ویژه جنگ تحمیلی و نیز نقش و نحوه مقابله این نیرو با داعش به صورت برون‌مرزی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: سرنوشت جنگ مثل امضای پایان یک نامه است؛ هیچ نیرویی نمی‌تواند جنگ را تمام کند و سرنوشت جنگ در زمین رقم می‌خورد و امضای پایانی آن با ید باکفایت نیروی زمینی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه گواه من ۴۶ هزار شهید در جنگ است، اظهار داشت: ارتش ما در دفاع مقدس مجموعاً ۴۸ هزار شهید داده است که ۲ هزار شهید آن از نیروی هوایی و دریایی بوده و مابقی از نیروی زمینی بوده است.

امیر حیدری با اشاره به جایگاه مهم نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی ما پنجمین قدرت زمینی دنیاست و شما جوانان و همه ما باید به این افتخار کنیم.

وی با بیان این که ما در زمان مقابله با داعش نیز به کردستان عراق رفتیم و قرارگاهی تشکیل دادیم تا ۴۰ کیلومتر قبل از ورود داعش به ایران با آن‌ها مقابله کنیم، افزود: قدرت آتش توپخانه نیروی زمینی قوت قلب رزمنده‌ها بود و هنوز هم توپخانه‌های ما در حال نبرد هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فرازهایی از سوره مبارکه «حمد»، گفت: خداوند در این سوره به تمام بندگان در تمام اعصار، یادآوری می‌کند، آموزش می‌دهد و تربیت می‌کند؛ خداوند تبارک‌وتعالی در این سوره همچنین نحوه ارتباط با بزرگ‌تر را آموزش می‌دهد.

امیر حیدری در ادامه سخنان خود با تبیین آیه «اهدنا الصراط…» و تفاوت بین واژه صراط و طریق در ادبیات عرب، تأکید کرد: به بیان واقعی صراط مستقیم خود خداوند است و امروز ولی‌فقیه صراط مستقیم است چراکه ولی‌فقیه جانشین پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) جانشین خداوند است.

وی هدف از تحصیل در اسلام را، تعالی و رهایی از جهل دانست و یکی از افراد رشد یافته در مکتب اسلام را سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: اسلام یک مکتب انسان‌ساز است در همین بستر است که سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی رشد می‌کند که عارف و عالم به تمام معناست. کسی که شهادتش دل‌های همه آزادگان را متوجه مکتبش، امامش و مسیرش کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits