دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکنش جالب سفیر امارات در آمریکا به معامله قرن
1
سفیر امارات در واشنگتن از آمریکا بخاطر تلاش های مورد ادعای وی جهت دستیابی به صلح حقیقی بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها تمجید کرد.

واکنش سفیر امارات در آمریکا به معامله قرن

سفیر امارات در واشنگتن گفت که کشورش از آنچه تلاش‌های مداوم آمریکا برای دستیابی به توافق صلح حقیقی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام می‌دهد، قدردانی می‌کند.

«یوسف العتیبه» مدعی شد که طرح اعلامی از سوی ترامپ موسوم به «معامله قرن» نقطه آغاز مهمی برای بازگشت به مذاکرات در چارچوب بین المللی تحت نظارت آمریکا است.

سفیر امارات در واشنگتن که کشورش همواره دنباله روی سیاست‌های آمریکا بوده است، همچنین ادعا کرد که معامله قرن طرحی جدی برای حل بسیاری از مسائل موجود در خصوص موضوع فلسطین است.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در رونمایی از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن» ادعا کرد: «امروز گام مهمی به سوی صلح برداشته خواهد شد. حکومت‌های منطقه می‌فهمند که تروریسم و افراطی‌گری دشمن همه است.

دیروز یا نتانیاهو و گانتز دیدار کردم؛ هر دو با من دیدار کردند و حمایت خود را از این تلاش‌ها اعلام کردند تا نشان دهند اسرائیل طرفدار صلح است!»

وی همچنین مدعی شد: «فلسطینی‌ها باید زندگی بهتری داشته و از چرخه خشونت و فقر بیرون بیایند. مناقشه اسرائیل و فلسطین باید به یک راه حل برسد. این طرح ۸۰ صفحه داشته و همه جزئیات را در برگرفته است. این طرح بُرد-بُرد است… این اولین بار است که اسرائیل اعلام کرده با طرحی موافقت می‌کند؛ این پیشرفتی بی سابقه است».

ترامپ همچنین در حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «در این چشم انداز اورشلیم (بیت المقدس) همچنان پایتخت بلامنازع اسرائیل باقی می‌ماند!

این کار سختی نیست؛ این کار را ادامه می‌دهیم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. این گذار و حرکت به سوی راه حل دو دولتی به هیچ خطر برای اسرائیل تبدیل نمی‌شود.

صلح به سازش نیاز دارد؛ اما نمی‌خواهیم کاری انجام دهیم تا امنیت اسرائیل به خطر بیفتد. من برای اسرائیل کارهای زیادی کردم؛ سفارتمان را به قدس انتقال دادم و بلندی‌های جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت شناختم. بزرگترین کاری که کردم خروج از توافق بَد اتمی با ایران بود».

رئیس جمهور در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: «البته باید برای فلسطینی‌ها هم کار زیادی بکنم؛ وگرنه انصاف رعایت نمی‌شود! این توافق فرصت خوبی است که فلسطینی‌ها بتوانند پس از ۷۰ سال دولت خود را تشکیل دهند. تیم ما بلد هستند که توافق خوبی را به انجام برسانند.

مایک پمپئو وزیر خارجه؛ فکر کنم تو می‌خواهی برای سنا بروی؛ جابجا نشو و نرو؛ تو خوب کار می‌کنی. نقشه جدید وسعت اسرائیل را بسیار زیاد می‌کند!»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits