دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آمار کشتگان ویروس جدید چین
2
بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین تا کنون شش هزار و 152 مورد ابتلا به ویروس جدید و مرموز کرونا شناسایی شده است...

تعداد فوتی های کرونا چین

دلگرم: اکنون شش هزار و ۱۵۲ نفر در ۱۹ کشور جهان به ویروس نوپدید «کرونا» مبتلا شده‌اند که از این میان ۱۳۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند

شش هزار و ۶۱ نفر از مبتلایان و تمام جان‌باختگان چینی‌اند

رویترز اعلام کرده کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه با اعلام اینکه از تاریخ ۲۳ اُم ژانویه ۸۳۰ مورد ابتلا به ویروس جدید و مرموز کرونا شناسایی شده است، شمار قربانیان این بیماری مرگبار را ۲۵ تن اعلام کرد.

گفته می شود که این ویروس که منشأ نوع جدیدی از بیماری ذات الریه است، نخستین بار اواخر سال میلادی گذشته در شهر «ووهان» در مرکز چین شناسایی شد و به سرعت به سایر شهرهای چین از جمله پکن، شانگهای و همچنین کشورهای آمریکا، تایلند، کره جنوبی و ژاپن سرایت کرد.

بیشتر بخوانید: علت ایجاد ویروس کرونا در چین مشخص شد + عکس

دولت چین نیز به منظور جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری، شهر ووهان با ۱۱ میلیون نفر جمعیت را قرنطینه کرد.

به این ترتیب با شیوع نوع جدیدی از ویروس‌های خانواده «کرونا»، هرگونه رفت و آمد به شهر بندری ووهان قدغن شده است.

گفتنی است با آغاز سال جدید چینی از روز شنبه، شهروندان بیشتری از این کشور اقدام به انجام سفرهای داخلی و خارجی می‌کنند و همین مسئله بیم شیوع بیماری را افزایش داده است.

خبر تکمیلی ( جمعه 4 بهمن )

ایرنا مقامات بهداشت چین روز چهارشنبه با تشریح اقدامات فراگیر برای کنترل بیماری کرونا اعلام کردند این ویروس تا کنون باعث مرگ ۹ تن و ابتلای ۴۴۰ تن دیگر نیز شده است.

به گزارش ایرنا کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه در پکن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد همه کشته شدگان در استان «خو بی» هستند استانی که شهر ووهان که از آن به عنوان خواستگاه و منشا این بیماری یاد می شود در آن قرار دارد.

این ویروس مرموز ابتدا از بازار آبزیان شهر ووهان شیوع پیدا کرد و تا کنون به بیش از ۲۰ شهر چین و چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و تایلند سرایت کرده است جزیره تایوان هم تایید کرده که یک مبتلا به این ویروس را شناسایی کرده است.

در تازه ترین مورد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اولین مورد از ویروس چینی "کرونا" در ایالت واشنگتن تایید شده است براساس این اطلاعیه، بیمار ایالت واشنگتن، مردی ۳۰ ساله است که به تازگی به شهر ووهان سفر کرده است.

با افزایش نگرانی ها نسبت به شیوع این ویروس، سازمان بهداشت جهانی خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این همین راستا گفت: پس از شیوع بیماری ذات الریه ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا جدید، دولت چین به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار اهمیت داده و به طور همه جانبه اقدامات مقابله با آن را تنظیم کرد.

او گفت: چین با نگرش آزاد، شفاف و مسئولانه نسبت به امنیت بهداشت جهانی، به موقع درباره این بیماری به سازمان بهداشت جهانی، کشورهای مربوط و مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان اطلاع رسانده و بلافاصله اطلاعات مربوط به توالی جدید ویروس کرونا را به اشتراک گذاشته است.

با توجه به آغاز تعطیلات عید بهاره چین که از روز پنجشنبه اغاز می شود، نگرانی ها نسبت به شیوع این ویروس افزایش یافته است به ویژه اینکه مردم چین سابقه شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۲ را هم دارند ویروسی که دستکم جان ۷۰۰ تن را گرفت.

بیشتر بخوانید : ویروس کرونا (آنفولانزای چینی) چیست ؟ چه علائمی دارد و چگونه منتقل ...



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits