دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درخواست جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا از ایران چه بود ؟
1
جاستین ترودو ، نخست‌وزیر کانادا گفت: تمرکز ما بر حمایت از خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی است.

درخواست نخست‌وزیر کانادا از ایران

به نقل از روزنامه نشنال پست، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز سه‌شنبه در یک سخنرانی درباره خانواده جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در ایران، گفت: ما به این وافقیم که به رسمیت نشناختن دو تابعیتی بودن از جانب ایران ، یک چالش است اما تمرکز ما بر حمایت از خانواده‌ها این بوده است که اطمینان حاصل کنیم به خواسته خانواده‌ها درباره خاک‌سپاری‌ها و مراحل بعدی احترام گذاشته شود.

ترودو در ادامه اظهار کرد: احترام گذاشتن به خواسته خانواده‌ها با مسئله تابعیت یک کشور هم‌ردیف نبوده بلکه با قوانین شهروندی، عرف و اصول خاک‌سپاری اسلامی هم ردیف است.

بنابراین، ما به ایران در این زمینه پافشاری کرده‌ایم و امیدواریم آن‌ها همین کار را کنند.

حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

صبح چهارشنبه ۹۸/۱۰/۱۸ درپی وقوع حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین بر اثر بروز خطای انسانی ، مورد اصابت قرار گرفت که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه در نشست خبری خود با بیان این که به مقامات کانادا اعلام کرده‌ایم که اغلب کسانی که در این هواپیما جان خود را از دست دادند ایرانی هستند و ما تابعیت دوگانه را نمی‌پذیریم، گفت: جای گله است که آنها این‌جوری با سوءاستفاده از این حادثه دلسوز اتباع ایران شدند و خواستار برخی از اقدامات هستند.

روابط دیپلماتیک سیاسی دو کشور را در راستای توهماتی که برای آنها پیش آمده بود و فشارهای آمریکا قطع کردند و اجازه نمی‌دهند که خدمات کنسولی برای اتباع دو کشور ایجاد شود.

با توجه به این که هزاران نفر از اتباع ایرانی در این کشور اقامت دارند و به خدمات کنسولی نیازمند هستند.

وی ادامه داد: ما پیش از این از مدت‌ها قبل درخواست کرده بودیم که مسائل کنسولی بین دو کشور برقرار شود و درخواست‌های کنونی در این زمینه مطرح کرده بودیم ولی دولت کانادا این موضوع را نادیده گرفته بود و حال آنها در این گونه مواقع نگران می‌شوند و کاسه داغ تر از آش می‌شوند.

موسوی افزود: تماس‌ها بین مقامات دو کشور در ارتباط با این موضوع ادامه خواهد داشت. ما تاکید بر این داریم که با توجه به این که اتباع ایرانی زیادی در کانادا هستند بایستی به آنها خدمات کنسولی ارائه شود و امیدواریم اگر دولت کانادا برای رفاه حال اتباع ایرانی صداقت دارد پیشنهادات مطرح شده را که از مدت‌ها قبل ارائه شده مورد توجه قرار بدهد.

بیشتر بدانید:

بیوگرافی جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits