دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بزرگترین قاچاقچی سوخت در ایران

سلطان قاچاق سوخت دستگیر شد + فیلم

بزرگترین قاچاقچی سوخت در ایران
2
ماجرای دستگیری هومن پروین بزرگ ترین قاچاقچی سوخت کشور پس از ۹ سال فرار ....

سلطان قاچاق سوخت کیست

دلگرم: نیروهای انتظامی و قضایی که سال‌ها با قاچاق سوخت درگیر هستند، توانسته‌اند به تازگی بزرگترین قاچاقچی سوخت کشور را پس از ۹ سال فرار دستگیر کنند.

پیگیری‌های خبرنگار اینستاخبری نشان می‌دهد که فرد دستگیر شده، «هومن پروین» مدیرعامل وقت شرکت «پرنده آبی جهان» است که به جرم قاچاق 130 میلیون لیتر سوخت محکوم شده بود.

این مجرم اقتصادی حدود 20 سال پیش، بدلیل اتهامات مختلفی چون «جعل اسناد دولتی» و نیز «خروج 22 تن گازوئیل قاچاق» مورد بازخواست دستگاه‌ قضا قرار گرفته بود.


هومن پروین قاچاقچی سوخت کیست ؟

هومن پروین ” مدیرعامل وقت شرکت “پرنده آبی جهان ” و کارآفرین برتر بوشهری می باشد که به جرم قاچاق ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت توسط ۵۰ کشتی محکوم شده بود! این مجرم اقتصادی چیزی در حدود ۲۰ سال پیش، به دلیل اتهامات مختلفی چون جعل اسناد دولتی و همچنین خروج ۲۲ تن گازوئیل قاچاق، مورد بازخواست دستگاه‌ قضا قرار گرفته بود.

درباره نحوه ی قاچاق سوخت توسط این فرد بد نیست بدانید اعضای باند قاچاق سوخت ابتدا با استفاده از روش های مختلف اقدام به جمع آوری سوخت یارانه ای می کردند که یکی از آن راه ها جمع آوری سهمیه سوخت کشاورزان استان های خوزستان، تهران و فارس بود! بعد از جمع آوری، سوخت های قاچاق را با برخی مشتقات بی ارزش نفتی مخلوط می نمودند و با عنوان روغن سوخته به مناطق جنوبی کشور منتقل می کردند. در مرحله بعد، موادی که با عنوان روغن سوخته به مناطق جنوبی کشور رسیده بود، در کارخانه های این باند، دوباره تبدیل به بنزین و گازوئیل می شد و به مقصد کشورهای امارات متحده عربی و افغانستان قاچاق می شد!

در همام ایام که هومن پروین تحت پیگرد قانونی بود، توانست از یکی از بانک‌های کشور مبلغ 13 میلیون یورو وام به بهانه صادرات فراورده‌های غیرنفتی دریافت کند که از سرنوشت آن پول خبری در دست نیست.

نکته مهم این پرونده، خریدن شرکت هومن پروین در سال 90 توسط حمید باقری درمنی معروف به سلطان قیر است که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری به اعدام محکوم شد.

بیشتر بخوانید : حمید باقری درمنی کیست + تصاویر ح ب د بزرگترین مفسد اقتصادی

به نظر می‌رسد که دستگاه قضا که موج امیدآفرینی برای مبارزه با فساد اقتصادی در آن شکل گرفته، برخورد عبرت‌آموزی با این قاچاقچی بزرگ سوخت کند.

در انتها بد نیست بدانید ” هومن پروین ” به عنوان کارآفرین برتر ملی در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر، معرفی و از دستان رئیس جمهور وقت، تندیس و لوح تقدیر دریافت نموده بود! پنجمین جشنواره کارآفرینان برتر با معرفی ۱۳ کارآفرین برتر و نیز ۱۸ کارآفرین برگزیده در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور رئیس جمهور در سال ۱۳۸۹ شمسی برگزار شد.



منبع : آخرین خبر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits