دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط سن وام ازدواج
1
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پیشنهاد طرح تعیین محدودیت سنی برای وام ازدواج در قانون بودجه خبر داد....

حداقل سن برای وام ازدواج

سن قانونی برای دریافت وام ازدواج

دلگرم: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره شرایط جدید وام ازدواج اظهار کرد: سعی داریم بتوانیم در قانون بودجه محدودیت سنی برای وام ازدواج مدنظر قرار دهیم تا امکان سوء استفاده از وام ازدواج وجود نداشته باشد.

معصومه ابتکار با بیان این که کمیسیون فرعی لوایح دولت درخصوص لایحه کودک همسری نظر مثبتی داده‌، گفت: با توجه به آمارهایی که از میزان ازدواج کودکان وجود دارد باید هرگونه ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال را در قانون تثبیت کنیم و به این مسئله توجه شود که چگونه به کودکان وام ازدواج پرداخت می‌شود؟

چرا که کودکان نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند و از حساب خود برداشت کنند و مشخص نیست که وام واقعا به دست این زوج می‌رسد.وی افزود: بنابراین سعی داریم بتوانیم در قانون بودجه این موضوع را تعدیل کنیم و محدودیت سنی برای وام ازدواج مدنظر قرار دهیم تا امکان سوء استفاده از وام ازدواج وجود نداشته باشد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: یکی از مشکلات ازدواج کودکان این است که آن ها به هیچ یک از امکانات حقوقی از جمله حضور در دادگاه دسترسی ندارند و حتی نمی‌توانند مهریه خود را در دادگاه تقاضا کنند.

پیش از این تندگویان معاون امور جوانان اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی از نقاط کشور که با فقر فرهنگی و اقتصادی روبه‌رو هستیم، از وام ازدواج برای معامله کودکان زیر ۱۵ سال استفاده می‌شود.

به نظر می‌رسد اگر قصد داریم برای وام ازدواج تمهیداتی بیندیشیم که جوانان بتوانند از پس بازپرداخت آن برآیند باید قواعد و ضوابطی نیز درخصوص سنینی که می‌توانند این وام را دریافت کنند وضع شود تا چنین آسیب‌هایی نیز به وجود نیاید.

منبع : خراسان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits