دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تیتر وطن امروز تذکر گرفت
0
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از تذکر این هیات به روزنامه «وطن امروز» خبر داد و گفت: این نشریه به دلیل درج تیتری توهین‌آمیز و بر خلاف منافع و مصالح ملی و دستگاه دیپلماسی کشور تذکر گرفت.

روزنامه وطن امروز به دلیل تیتر توهین‌آمیز تذکر گرفت

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از تذکر این هیات به روزنامه «وطن امروز» خبر داد و گفت: این نشریه به دلیل درج تیتری توهین‌آمیز و بر خلاف منافع و مصالح ملی و دستگاه دیپلماسی کشور هنگام سفر رئیس جمهور به کشور ژاپن، در صفحه یک آن روزنامه، توسط هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت.

سیدعلاءالدین ظهوریان دوشنبه شب با اشاره به جزئیات نشست امروز هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: در این جلسه اعضای شورا با صدور مجوز برای فعالیت شماری از رسانه مکتوب و الکترونیک موافقت کردند.

وی ادامه در این نشست ضمن طرح موضوعات نظارتی در حوزه رسانه‌های مکتوب و برخط، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات، مورد بررسی قرار گرفت که با صدور مجوز برای ۵۶ رسانه و تغییر وضعیت ۴۳ رسانه موافقت شد.

احسان تقدسی فعال رسانه ای در رشته توییتی در پاسخ به انتقاد کانال های حامی دولت از تیتر روزنامه وطن امروز باعنوان "خربزه آبه" که از ضرب المثل مشهور فارسی «فکر نان باش که خربزه آب است» برگرفته شده نوشت:

برخی ادعا میکنند مرکزی به نام «مطالعات ژاپن» تیتر روزنامه وطن امروز را مقایر با اصول حداقلی روزنامه نگاری و احترام به سران کشورها دانسته است/ بنا به تحقیقاتی که بنده انجام دادم اساسا مرکزی به نام مطالعات ژاپن وجودخارجی ندارد

پورتال مذکور در واقع پورتال یک مترجم زبان ژاپنی است، پس وجاهت دیپلماتیک ندارد/ در نهایت اینکه انتقاد را باید از روحانی و اصرار وی برای دعوت از سوی دولت ژاپن کرد و نه از رسانه‌های داخلی

مقدس نمایی رفتارهای دولت در سیاست خارجی کمکی به دولت نمی‌کند، بلکه برعکس؛ خطرناک تر از هر پوست خربزه ای عمل میکند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits