دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آمریکا آذری جهرمی را تحریم کرد
1
آمریکا آذری جهرمی را تحریم کرد و همچنین جزییات تحریم وزیر ارتباطات ایران

آمریکا اعلام کرد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تحت تحریم قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در راستای منویات دیرینه بنیاد صهیونیستی و تروریستی دفاع از دموکراسی، گام دیگری برای تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران برداشت و محمد جواد آذری جهرمی وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات را در فهرست تحریمی قرار داد.

جهرمی که از زمان تصدی مسئولیت خود اقدامات مهمی برای مبارزه با فساد در حوزه ارتباطات و همچنین آزادی فعالیت‌ مردم در شبکه‌های مجازی انجام داده، به بهانه آنچه که سانسور و قطع دسترسی اینترنت نامیده اند، در فهرست تحریمی قرار گرفته است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری هم درباره این تصمیم ادعا کرد قطع دسترسی اینترنت در ایران برای خنثی سازی اعتراضات ضد حکومت انجام شده است. از این رو وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات ایران را به دلیل این تصمیم تحت تحریم قرار می دهیم.

وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگری از این اظهارات، ریشه خصومت آمریکایی‌ها با وزیر ایرانی را ناتوانی تکنولوژی‌های ادعایی غرب در مواجهه با دانش فنی ایرانیان اعلام کرد و افزود جهرمی از دسترسی به ابزارهای دور زدن سانسور و استفاده از ضد فیلترها برای شبکه‌های مجازی نقش موثر داشت و توانایی دولت ایران را برای نظارت، محدود یا مسدود کردن کامل استفاده از اینترنت در ایران افزایش داده است.

منوچین از اینکه وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، اقدامات محدود کننده را برای حفظ امنیت ملی ضروری دانسته است، ابراز خشم کرد.
به موجب تصمیم امروز، شهروندان آمریکایی یا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها متعلق به آمریکایی ها باشد، برای معامله با جهرمی مجاز نخواهند بود و دارایی‌های احتمالی وی در حوزه آمریکا هم توقیف خواهد شد.

آمریکا پیش از این هم رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعدادی از اعضای دفتر و منصوبان ایشان و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را به دلیل اجرای منویات معظم له، تحت تحریم قرار داد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیر | ۴ سال پیش
همین امروز به خاطر بیماری بچه عزیزم نیاز به اطالاعات دارویی داشتم،هر کاری کردم از طریق اینترنت میسر نشد،از شدت عصبانیت با مخابرات و وزارت اطلاعات تماس گرفتم،در مورد اذری جهرمی ،هر کدوم از اپراتورها با ارامش خاصی سعی در اروم کردن من داشتن،مخابرات پاسکاری میکرد ،منم گفتم صدای منو ضبط کن با مشخصات و شماره برسون به این از خدا بی خبر...... اطلاعات میگفت به ما مربوط نمیشه خلاصه بی وجدان ترین ها در همه ارکان نظام ریشه کردن....
باور کنید برای اولین بار از تحریم لذت بردم و بعد از شنیدن این خبر خدا را شکر کردم.....
به امید تحریم شدن مسولین ،اقازاده ها،نمایندهای خائن و فاسد،برادران دزد ،مدیران فاسد دستگاه های دولتی توسط خدای مهربان که دست از سر این مملکت بردارند....
0
0

hits