دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افزایش ناگهانی قیمت بنزین در سال 98 !
8
شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت بامداد جمعه 24 آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی می شود.

افزایش ناگهانی قیمت بنزین در سال 98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، بر اساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر 1500 تومان و قیمت جدید بنزین معمولی غیرسهمیه ای 98 به ازای هر لیتر 3 هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر در 98 هر لیتر 3500 تومان تعیین شده است.

جزئیات کامل افرایش قیمت بنزین

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد روز جمعه 24 آبان ماه به کارت سوخت شخصی آنها واریز می شود و این سهمیه به مدت 6 ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت سال 98 صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

تعرفه جدید بنزین در سال 98 | افزایش 3 برابر بنزین | بنزین گران شد

میزان سهمیه بنزین ماهانه خودروها در سال 98

بر همین اساس، سهمیه خودروهای سواری شخصی بنزینی ماهانه 60 لیتر و دوگانه سوز 30 لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه 400 لیتر و دوگانه سوز 200 لیتر است.

تعرفه جدید قیمت بنزین در سال 98

سهمیه سوخت موتورسیکلت در سال 98 ماهانه 25 لیتر تعیین شده است، همچنین وانت کم مصرف بنزینی در ماه 200 لیتر و وانت کم مصرف دوگانه سوز ماهانه 60 لیتر سهمیه سوخت دارند.

افزایش قیمت بنزین + اعلام قیمت جدید/بنزین گران شد !/

بر اساس این اطلاعیه، وانت پرمصرف بنزینی ماهانه 300 لیتر و وانت پرمصرف دوگانه سوز ماهانه 120 لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد.

سهمیه سوخت آمبولانس ها در سال 98 نیز ماهانه 500 لیتر خواهد بود.

تعرفه جدید بنزین در سال 98 | افزایش 3 برابر بنزین | بنزین گران شد

کسانی که کارت سوخت ندارند چیکار کنند ؟

این اطلاعیه همچنین افزوده است: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند از ساعت آغاز اجرای این طرح، سهمیه سوخت آنها محفوظ است و از این بابت نگران نباشند.

بر اساس این اطلاعیه، افرادی که کارت سوخت ندارند شامل کسانی که تا کنون درخواست صدور المثنی نداده اند یا کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برای آنها صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست مانده است سهمیه همه آنها از بامداد جمعه محفوظ است و ذخیره خواهد شد.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی می افزاید: قیمت سی ان جی در سال 98 بدون تغییر خواهد بود، برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط بر آن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت.

برای تأمین سوخت خودروهای مسافربر خطی و بین شهری، آژانس های مسافربری، آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که اعلام خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بار، مقرر گردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور تا یک ماه اینده ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف سی ان جی در خودروها را تنظیم کند و به تصویب شورای اقتصاد برساند.

بر مبنای این اطلاعیه، همچنین به خودروهای همه دستگاه های اجرایی دولتی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر 3 هزار تومان بنزین دریافت کنند.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی افزوده است: قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

چرا نباید توی پمپ بنزین با موبایل حرف زد؟

همه چیز درباره فیلتر بنزین و تعویض آن

چگونه بنزین بدون هوا بزنیم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (8 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

sasan | ۴ سال پیش
دیگه باید ماشینامونا بفروشیم خر بخریم به صرفه تره
0
0
پاسخ ها:
علی | ۴ سال پیش
والا بخدا نگا جیب خودشون میکنند
0
0
مجید | ۴ سال پیش
پس بگن بریم بمیریم دیگه ، یهو ۳ هزارتومن نمیگن سکته میکنیم
0
0

hits