دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اجباری شدن رمز پویا
0
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اجباری شدن استفاده از رمز یکبار مصرف برای تراکنش های بانکی خبر داد و آخرین مهلت فعالسازی آن را اعلام کرد...

اجباری شدن رمز یکبار مصرف

مهلت فعالسازی رمز یکبار مصرف ( پویا )

دلگرم: معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را افزایش دهد، گفت: فعالسازی رمز پویا از ابتدای دی ماه اجباری خواهد بود.

مهران محرمیان با اشاره به موضوع فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی گفت: فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را افزایش دهد.

وی افزود این رمزها فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و امنیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود: رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا را قسمت عمده شبکه بانکی پیاده سازی کرده اند و از ابتدای دی امسال برای کاربران شبکه بانکی و تراکنش‌های بدون کارت اجباری خواهد بود و رمز دوم ایستا (ثابت) غیر فعال خواهد شد.

محرمیان با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای ارائه رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان در نظر گرفته شده است گفت: دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانند از اپلیکیشن‌های بانکی طراحی شده استفاده کنند و برای شهروندانی که تلفن همراه غیر هوشمند دارند، سامانه‌ای مبتنی بر پیامک برنامه ریزی شده که برای فعال سازی یا نحوه استفاده از آن در وب سایت بانک‌ها اطلاع رسانی شده است.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: نحوه دریافت رمز دوم پویا برای بانک‌های مختلف متفاوت است و مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک موردنظر خود، از نحوه دریافت رمز مطلع شوند.

separator line

بیشتر بخوانید

مراحل و نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک های مختلف + آخرین مهلت

مبلغ سرقت شده از حساب بانکی رضا رشیدپور چقدر بود + عکس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits