دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کشته شدن سرکرده داعش توسط امریکا

ابوبکر بغدادی کشته شد + فیلم

کشته شدن سرکرده داعش توسط امریکا
1
ارتش آمریکا مدعی است شب گذشته ابوبکر البغدادی رهبر و سرکرده گروه تروریستی داعش را در یک عملیات پهبادی به هلاکت رسانده است

کشته شدن ابوبکر البغدادی توسط ارتش امریکا !؟

به هلاکت رسیدن ابوبکر بغدادی توسط امریکا

دلگرم: یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و به هلاکت رسیده است.

نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفت.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد سرکرده اصلی تروریست‌های داعش کشته شده و قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه بیانیه‌ای صادر کند.

دونالد ترامپ ساعتی پیش بدون هیچ توضیحی در پیامی توییتری نوشته بود «همین الان اتفاق بزرگی رخ داد».

این در حالی است که پیش از این پایگاه اینترنتی نیوز اگزکتیو مدعی شد بین ۸ تا ۱۲ بالگرد به همراه نیرو‌های ویژه آمریکایی به کاروان سرکرده‌های گروه‌های تروریستی که در حال جابجایی در نزدیکی باریشا در ادلب سوریه بودند حمله کردند.

فیلم کشته شدن ابوبکر البغدادی


این پایگاه خبری آمریکایی ادعا کرد: «ما منتظر تأیید این حمله هستیم تا ببینیم آیا این همان چیزی است که رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت خود به آن اشاره کرده یا خیر.»

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تعیین مکان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش کمک کرده است.

لیز اسلای، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در بیروت در حساب توئیتری خود نوشت گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که ابوبکر بغدادی سرکرده داعش هدف حمله یگان‌های ویژه آمریکا در ادلب قرار گرفته است.

وی افزود: «ترامپ ساعت ۹ صبح یکشنبه (به وقت محلی) با مردم در این خصوص صحبت خواهد کرد.»

برخی رسانه‌ها مدعی‌اند که ابوبکر بغدادی با حمله نیرو‌های ویژه آمریکا به کاروان داعش در ادلب، کمربند انتحاری خود را منفجر کرده و به هلاکت رسیده است. تصور می‌شود دو همسر بغدادی هم در این انفجار کشته شده‌اند.

رویترز هم مدعی شده دو مقام ایرانی به این خبرگزاری گفته‌اند ایران از مرگ ابوبکر بغدادی از طریق منابعی در سوریه مطلع شده بود.

فیلم‌هایی در توئیتر منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به زمان حمله به محل حضور بغدادی در روستای باریشا در ادلب سوریه و پس از آن است.

لحظه کشته شدن ابوبکر البغدادی



ابوبکر بغدادی با نام اصلیِ ابراهیم عواد ابراهیم البدری القریشی رهبرتشکیلات تروریستی داعش است و قبلاً مناطقی در عراق، سوریه، لیبی و افغانستان را در کنترل خود داشته ، وی در گذشته از اعضای القاعدهٔ عراق بوده‌است و اکنون متهم به قتل چندین هزار نفر است.

تردیدها درباره ادعای واشنگتن

ادعای هدف قرار دادن البغدادی در ادلب در حالی مطرح می‌شود که این منطقه به ندرت شاهد حضور داعش بوده و عمده گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب گروهک‌های وابسته به «القاعده» هستند که از لحاظ سازمانی با داعش دشمنی دارند. از این رو حضور البغدادی در مرکز تجمع گروه‌های رقیب، بسیار بعید به نظر می‌رسید. این مسئله در توییتر هم مورد توجه شماری از کارشناسان آمریکایی قرار گرفته است، خصوصا آنکه ادلب با آخرین مناطقی هم که زمانی تحت سیطره داعش بود هم پیوستگی جغرافیایی ندارد.

ادلب تنها منطقه‌ای است که در سوریه همچنان تحت کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد و عملیات آمریکا علیه البغدادی در حالی صورت گرفته که ارتش سوریه قصد دارد برای به زودی عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کند. در صورت صحت ادعای واشنگتن مبنی بر حضور البغدادی ادلب، با آزادسازی این منطقه احتمال بازداشت وی و بازجویی از او می‌رفت.

البغدادی هنگام اشغال عراق توسط ارتش آمریکا، سال‌ها در زندان «ابوغریب» در بازداشت آمریکایی‌ها قرار داشت و پس از آزادسازی توسط واشنگتن، به مرور گروه تروریستی داعش را شکل داد.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شده بود که واشنگتن را به تلاش برای سازماندهی مجدد داعش در سوریه متهم می‌کر‌د. انتشار این گزارش‌ها با فرار شماری از اعضای این گروه از زندان‌های شبه نظامیان کرد در شمال سوریه و همچنین تحویل گرفتن شماری از سران بازداشتی داعش توسط آمریکا، همزمان بود.

آزمایش دی ان ای

همچنین طبق اعلام نیوزویک در حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای البغدادی همسران وی نیز کشته شدند.

علاوه بر این ارتش آمریکا در حال انجام آزمایش‌ بر روی جسد البغدادی برای اطمینان از هویت وی است و اعلام نهایی مرگ وی پس از نتایج آزمایش دی ان ای صورت خواهد گرفت.

در همین حال مقامات عراقی و ایرانی اعلام کردند که از داخل سوریه به آن‌ها اطلاع دادند که البغدادی کشته شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits