دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه برای اربعین ۹۸ ویزا بگیریم ؟
1
ویزای اربعین 98 : برای دریافت ویزای اربعین حتما لازم نیست تا به سفارت عراق در ایران مراجعه نمایید. کافیست تا به سازمان کارگزاری امور زیارتی تهران یا سایر شرکت های معرفی شده از سوی سفارت عراق مراجعه نمایید.

ویزای اربعین 98

دلگرم : کربلا از شهرهای زیارتی می باشد که در کشور عراق و در همسایگی ایران قرار گرفته است. عراق به واسطه ی وجود شهرهای زیارتی نجف و کربلا جایگاه ویژه ای در میان مردم مسلمان به خصوص ایرانیان دارد و افراد بسیاری را برای زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به سمت خود می کشاند.

در حال حاظر مسافران برای سفر به این کشور زیارتی باید ویزای اربعین را دریافت نمایند.

نحوه اخذ ویزای اربعین 98

ویزای اربعین در دو نوع انفرادی و گروهی برای زائران صادر می شود. در صورتی که فرد بخواهد ویزای اربعین تنها به نام خود باشد و تنهایی به این کشور زیارتی سفر کند باید ویزای انفرادی کربلا را دریافت نماید.

اما در صورتی که متقاضی بخواهد به همراه کاروان و به صورت گروهی وارد خاک این کشور شود باید ویزای گروهی اربعین را دریافت کند. ویزای اربعین از نوع انفرادی حداکثر به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد و متقاضی تنها می تواند بین ۱ تا ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای اربعین از نوع توریستی یک بار ورود می باشد یعنی پس از یکبار ورود و خروج به این کشور ویزای شما باطل می شود. لازم به ذکر است که ویزای گروهی اربعین به مدت ۳ ماه اعتبار دارد.

برای دریافت ویزای اربعین متقاضیان می بایست با در دست داشتن مدارک لازم برای ویزای کربلا در سامانه سماح ثبت نام نمایند. متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه، برای ثبت نام مقدماتی باید به یکی از دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه نموده و ثبت نام خود را قطعی نمایند.

در صورتی که متقاضیان به اینترنت دسترسی ندارند به صورت حضوری به سازمان کارگزاری امور زیارتی تهران و یا دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت ارائه دهنده ویزای کربلا مراجعه کنند.

این دفاتر وظیفه ی تحویل مدارک متقاضیان را به سفارت عراق برعهده دارند. پس از اینکه سفارت عراق مدارک را بررسی نمود، افسر صدور ویزای کربلا در صورتی که مدارک کامل باشند و نواقصی در آنها نباشد اقدام به صدور ویزا برای افراد می کند.

سفارت، ویزاهای صادر شده را به کارگذاری تحویل می دهد و متقاضی برای اخذ ویزای اربعین خود باید به سازمان کارگزاری و یا شرکت مذکور مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اربعین

هنگام مراجعه به سازمان کارگزاری امور تهران باید مدارکی را برای اخذ ویزای کربلا به همراه خود داشته باشید که این مدارک شامل موارد زیر است :

  • پاسپورت به همراه کپی (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی
  • دو قطعه عکس رنگی۳*۴ با پس زمینه سفید جدید
  • مدارک مربوط به اشتغال
  • گواهی و بیمه نامه سلامت و پزشکی

مدت زمان دریافت ویزای اربعین

پس از انجام کلیه مراحل و در صورت کامل بودن مدارک شما ویزای اربعین حداکثر در ۴ روز کاری صادر می شود و شما می توانید با مراجعه به سازمان کارگزاری امور زیارتی تهران و یا آژانس های هواپیمایی برای دریافت ویزای کربلا اقدام نمایید.

سفارت عراق در تهران

گردشگرانی که قصد سفر به عراق را دارند می توانند برای دریافت ویزای اربعین خود به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنند. متقاضیان می توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۸:۳۰ صبح الی ۱۵:۰۰ بعدازظهر برای ویزا اقدام نمایند.

نشانی سفارت عراق : تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفر، پلاک ۱۶۴۰

تلفن سفارت عراق : 02188938866

پست الکترونیک سفارت : tehemb@iraqmofamail.net

وب‌سایت: www.mofamission.gov.iq

بیشتر بخوانید :

کدام مرزها برای اربعین ۹۸ باز هستند ؟

هزینه کاپوتاژ خودرو در اربعین ۹۸

جزئیات سفر مشمولان غایب در اربعین ۹۸

جزئیات شرایط خروج اتباع افغانستان برای شرکت در اربعین ۹۸

شرایط ثبت نام دانشجویان برای پیاده روی اربعین ۹۸

جزئیات شرایط نظام وظیفه حضور طلاب در راهپیمائی اربعین ۹۸



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits