دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات شرایط نظام وظیفه حضور طلاب در راهپیمائی اربعین ۹۸
0
حجت الاسلام مهدویخواه با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در مدیریت حوزه علمیه تهران، گفت: بصورت تمام وقت در خدمت طلاب هستیم تا در صدور مجوزهای خروج از کشور طلاب تسریع شود.

شرایط نظام وظیفه حضور طلاب در پیاده روی اربعین

دلگرم : حجت الاسلام نقی مهدویخواه، گفت: سال های گذشته روند خروج طلاب از کشور دارای بوروکراسی های اداری بود و ازدحام و حضور طلاب را در مدیریتحوزه استان شاهد بودیم و این امر موجب اختلال در خدمات رسانی و بعضاً بروز مشکلاتی هم برای طلاب و هم برای همکاران ما در امور طلاب می شد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران اظهار داشت: در ادامه با تلاش همکاران، مساعدت مدیریت حوزه علمیه تهران و همکاری نظام وظیفه، نرم افزاری در سامانه پلیس ویژه طلاب طراحی شد و هم اکنون طلاب در هر کجای کشور می توانند به راحتی درخواست خروج خود را در این سامانه ثبت کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مرکز مدیریت نیست.

وی ابراز داشت : بعد از ثبت درخواست خروج از کشور توسط طلاب در سامانه پلیس، مدیریت حوزه علمیه تهران بعد از تایید صلاحیت وی، درخواست او را جهت گذراندن مراحل نهایی به نظام وظیفه ارسال می کند و نهایتاً بعد از 48 ساعت چنانچه فردی همه شرایط لازم را دارا بود، می تواند جهت اخذ پاسپورت و خروج از کشور اقدام کند.

حجت الاسلام مهدویخواه درباره طلابی که دارای معافیت تحصیلی نیستند و مشمول شده اند، گفت : به مدارس علمیه اعلام کرده ایم هر طلبه ای که مشمول نظام وظیفه است و قصد دارد در پیاره روی اربعین شرکت کند، هر چه سریعتر برای این امر اقدام کند؛ معاونت امور طلاب با مساعدت مدیریت حوزه علمیه تهران معافیت این عزیزان را هم صادر می کند تا بتوانند برای خروج از کشور اقدام کنند.

وی ادامه داد : در مورد طلاب پایه اول که هنوز کدطلبگی برای آنان صادر نشده است، طی جلساتی که با حضور مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شد، مقرر شد آن دسته از طلابی که به لحاظ پذیرش در حوزه مانعی ندارند، برای آنها معافیت تحصیلی صادر کنیم تا بتوانند در پیاده روی نهضت بزرگ اربعین حسینی حضور داشته باشند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در محل مدیریت حوزه علمیه تهران، تصریح کرد : همه همکاران بنده در معاونت امور طلاب به صورت تمام وقت در خدمت طلاب هستند تا صدور مجوزهای خروج از کشور طلاب را پیگیری کنند و تا روز اربعین این خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سال گذشته بیش از 4 هزار نفر از طلاب حوزه تهران در راهپیمائی اربعین حضور داشتند، گفت : با توجه به شرایط امسال و حذف ویزا، پیش بینی می کنیم امسال تا 5 هزار نفر از طلاب حوزه تهران در راهپیمائی اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام مهدویخواه در پایان با تاکید بر رعایت قوانین نظام وظیفه توسط طلاب، خاطرنشان کرد : از طلاب تقاضا داریم قبل از این که در مرزهای خروجی حضور یابند حتما نسبت به اخذ مجوز خروج از کشور از طریق معاونت امور طلاب حوزه علمیه تهران اقدام کنند تا از حضور در راهپیمائی اربعین بازنمانند.

بیشتر بخوانید :

خبر خوب برای مشمولان متقاضی سفر به عتبات عالیات در اربعین ۹۸

جزئیات سفر مشمولان غایب در اربعین ۹۸

کدام مرزها برای اربعین ۹۸ باز هستند ؟

چگونه اربعین ۹۸ بدون پاسپورت (گذرنامه) به کربلا برویم ؟

هزینه کاپوتاژ خودرو در اربعین ۹۸



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits