دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه کاپوتاژ خودرو در اربعین ۹۸
1
هزینه کاپوتاژ خودرو در اربعین ۹۸ : برای کاپوتاز خودرو و اینکه بتوانید از خودروی شخصی خود در کشور دیگر استفاده کنید، باید پلاک و گواهی‌نامه‌ی بین المللی داشته باشید. برای اطلاع از هزینه کاپوتاژ خودرو در اربعین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاپوتاژ خودرو در اربعین

ناظر گمرکات استان خوزستان اعلام کرد گمرک هزینه ای بابت کاپوتاژ خودرو در ایام اربعین دریافت نمی‌کند.

ناظر گمرکات استان خوزستان با بیان این که گمرکات مرزی این استان هزینه‌‌ای بابت کاپوتاژ خودرو (اخذ مجوز خروج) در ایام اربعین دریافت نمی‌کند، از احتمال اعلام محدودیت کاپوتاژ در نیمه دوم مهر ماه با پیگیری گمرک عراق خبر داد.

غلامرضا بلوطی میرزا با اشاره به اینکه پیش از این در جهت ارائه تسهیلات به زوار اربعین حسینی، میزان هزینه کاپوتاژ 20 هزار تومان اعلام شده بود، گفت : درحال حاضر با پیگیری های صورت گرفته هماهنگی های لازم برای عدم دریافت هزینه از متقاضیان کاپوتاژ خودرو به مقصد عراق انجام شد.

ناظر گمرکات استان خوزستان گفت : برای انجام فرایند کاپوتاژ متقاضیان می‌توانند به سایت گمرک ایران مراجعه کنند، البته کارکنان گمرک در نقاط مرزی نیز این خدمت را به زوار اربعین حسینی ارائه خواهند کرد.

بلوطی با اشاره به پیگیری گمرک عراق در مرز چذابه برای اعمال محدودیت در ورود خودروهای ایرانی گفت : این احتمال وجود دارد که از پانزدهم تا پایان مهرماه امسال فرایند کاپوتاژ خودروهای ایرانی متوقف شود.

وی افزود، ظهر امروز جلسه ای با حضور فرماندار دشت آزادگان و مسئول گمرک عراق در مرز جذابه برگزار می‌شود تا وضعیت این محدودیت مشخص شود.

مدیر کل گمرک اهواز تاکید کرد، تا کنون هیچ گونه محدودیتی در این خصوص اعلام نشده و گمرک بدون دریافت هزینه در حال ارائه خدمات به متقاضیان کاپوتاژ به مقصد عراق است.

این مدیر گمرکی در خصوص اسناد مورد نیاز برای انجام رویه کاپوتاژ گفت : برای انجام این رویه مدارکی مانند سند خودرو و اسناد شناسایی هویتی دریافت می‌شود و در صورت فقدان نیز بایستی اسناد مشابه به گمرک تحویل شود.

وی افزود، کاپوتاژ برای مدت سه ماه انجام می‌شود که در صورت درخواست متقاضیان این مدت قابل تمدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

جزئیات سفر مشمولان غایب در اربعین ۹۸

کدام مرزها برای اربعین ۹۸ باز هستند ؟

جزئیات سفر اربعین ۹۸ برای دانشجویان مشمول

خبر خوب برای مشمولان متقاضی سفر به عتبات عالیات در اربعین ۹۸

چگونه اربعین ۹۸ بدون پاسپورت (گذرنامه) به کربلا برویم ؟

بهترین مرز برای رفت و برگشت به کربلا در اربعین ۹۸



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits