دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محمد علی نجفی بخشیده شد + توضیحات برادر میترا استاد
3
مسعود استاد برادر میترا استاد همسر محمد نحفی شهردار تهران با انتشار پستی در اینستاگرامش از بخشیدن شدن محمد نجفی خبر داد و در این رابطه توضیحاتی ارائه داد.

بخشیده شدن نجفی شهردار سابق تهران

دلگرم: برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت و بخشش محمد نجفی خبر داد.

مسعود استاد با انتشار پستی نوشته است: از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.

محمد علی نجفی بخشیده شد + توضیحات برادر میترا استاد

توضیحات «مسعود استاد» درباره بخشیده شدن محمد نجفی

مسعود استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود و با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران "الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ؛‌ «متقین» کسانی هستند که در راحت و رنج انفاق می کنند و خشم خود را فرو می برند و از «خطای» مردم می گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد" نوشته است:

قصه ما به سر رسید، قصه یتان بی غصه باد. هفتم خرداد ۹۸ تلفنم زنگ خورد و زندگی مان چرخی خورد، خبر کوتاه بود و خبرنگاران زیاد.

تا به خود آمدم خواهرم بود و خون و جنازه و مردی مشهور به سیاست، وزیری خوشنام، شهردار پرطمطراق سابق و معاون و مشاوری امین برای بالاترین مقام اجرایی کشور، حامی حقوق زنان، ولی قاتل زن خودش.

سخت بود برایم مدیریت بچه‌ای که با جنازه خون آلود مادرش روبرو شده بود و جامه از تن دریده بود.

سخت بود برایم ضجه‌های مادری که شاید تا دیروز داماد خود را دولتمردی شریف می‌دید و امروز قاتل عزیز خود.

سخت بود برایم اشک‌های پدری که همیشه فرزندان خود را از ظلم به دیگران پرهیز می‌داد و امروز سینه دخترش سوراخ به گلوله داماد خود می‌دید.

کمی شاید ترسیده بودم از آن همه قدرت مرد سیاستمدار که تا دیروز فکر می‌کردم قدرتش پشت گرم خانواده مظلومم می‌شود و امروز همه آن قدرت در مقابل من و خانواده مظلومم بود.

آری خواهرم با سلاحی کشته شده بود که قرار بود مقابل سلاح ناجوانمردان باشد.

آری ترسیده بودم زمانی که پلیس، قاتل را با گرمی استقبال می‌کرد و فارغ شده بود که این تصاویر برای خانواده یک شهروند عادی، داغ بر داغ می‌افزاید. اما فردای آن روز ساعت ۹ صبح در دادسرا با اولیاء دم نزد دادستان عادل جناب آقای دکتر شهریاری حاضر شدیم. مرد با شوکت دیروزمان را، بیچاره مرد گرفتار در پنجه عدالت دیدم که حتی قادر به تکلم صریح دیروز نبود.
پدرم زیر گوشم گفت حضرت عزرائیل توسط این مرد جان دخترم را گرفت و من تسلیم اراده خداوند هستم، مادرم نیز چشم در چشم او شد و گفت به خدا واگذارت کردم.
فرزند مقتول هم از دادستان محترم تقاضای قصاص کرد. از آن پس بود که آماج حمله خبرنگاران هم خط سیاست‌های آن مرد قرار گرفتم و سؤالات آن‌ها از ما به گونه‌ای بود که ظن کشته شدن دکتر محمد علی نجفی توسط خانواده و خواهر ما صورت پذیرفته بود و به جای مقتول باید پاسخ می‌دادیم که چرا کشته شده ایم.

ناجوانمردانه‌ترین قسمت داستان این روز‌های ما، زمانی شروع شد که وکیل افراد سیاسی زبردست وارد میدان شد و فراموش کرد که به عنوان یک بال کبوتر عدالت، باید به یاری قاضی بشتابد.

آموزشی که این وکیل با وجدان به موکل خود داد در کنار مطبوعات مغرض، کمرمان را خرد کرد و اگر نبود توکل به خداوند متعال، شاید زبان در دهان می‌چرخید و راز‌هایی برملا می‌گشت و پرده از معمای چرایی قتل می‌افتاد.

جناب آقای علیزاده طباطبایی، امیدوارم کارآموزان قضایی تان تاریخ وکالتتان را نخوانند و ندانند که حب خط سیاسی، چگونه استادشان را به رغم چهره موجه اش، ملعبه دنیادوستی کرد و حتی از موکل خود با آن همه دبدبه و کبکبه عبرت نگرفت. شما تا آنجا فرار رو به جلو فرمودید که همسر رفیق گرمابه و گلستان خود را، پرستو و در یک کلام مهدورالدم خواندید و فکر نکردید که فرض آنکه حتی موکل از قصاص در این دنیا نجات یابد در محکمه عدالت خداوند، خود و موکل باید پاسخ دهید و این چند روز باقیمانده عمرتان در قبال حیات همیشگی، خسران ابدی برایتان دارد.

خوشبختانه موکل شما هوشمندتر از شما بود و در جلسه دوم دادگاه، عزلتان کرد و کمترین دفاعیات شما را کان لم یکن نمود. شما آنقدر این پرونده قتل برایتان جذاب بود که حتی در زمانی که سمتی در پرونده نداشتید باز در کنار فرزند معزول آیت الله خزعلی اظهار نظر نمودید. امیدوارم به خود بیایید و توبه بفرمایید والا عمر برف است و آفتاب تموز!

و، اما جناب نجفی، به خبرسازان هم خطی خود گفتی که صداهایت را نهاد امنیتی به همسرت می‌داد و ظن پرستو بازی را با کمک خبررسان هایت چرخاندی. بدان و آگاه باش پرستوی شما کلاغی بود و در قامت شخص مورد اطمینانت که دست بر قضا در دادگاه هم حضور داشت این مهم را انجام می‌داد و در تماس‌های شما، فایل‌های خاله زنانه را به همسرت می‌رساند که اگر مایل بودی در یک جلسه خصوصی، اسم شخص را به شما خواهم گفت بلکه در ملاء عام آبرویی از کسی نریخته باشیم.

نکته دیگر با حامیان زنان می‌گویم! مشاورین و نمایندگان بانوان کشورم، خواهرم در نگاه شما زن نبود؟ که عریان در داخل حمام توسط همسرش به قتل رسید و یک کلام در موردش نگفتید؟ آیا سیاست تان فقط به شما اجازه می‌دهد در مورد حق تحصیل و حق کار، نفقه و سهم کابینه، وامصیبتا سر دهید؟ قتل بانوی ایرانی برایتان ارزش نداشت که قدماً یا قلماً یا کلاماً از او یاد کنید؟ باشد مردمانمان در دوره‌های بعدی انتخاباتتان، قضاوتتان کنند.

" و اما در مورد خودم که روزی سردار گمنام و روزی سردار سپاه نام گرفتم، می گویم که الان نه شغلی دارم و نه رسمی که از کسی گرفته باشم. ف
قط فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاهانم. از کودکی از پدر و مادرم مهرورزی آموختم و تا درجه دکتری تخصصی هوا و فضا در معتبرترین دانشگاه های کشور و بدون رانت تحصیل کردم. در بهمن سال ۹۳ خانه هوا و فضای ایران را در شهرداری تهران تاسیس نمودم و الان نیز فقط مدرس دانشگاه هستم.
و اما در اخر داستانمان به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان، آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله ای با خون آن بزرگوار نکردیم که امیدوارم آقای محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد. اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم."

همچنین محمود حاجلوئی وکیل خانواده میترا استاد گفت: طی صحبتی که با مسعود استاد (برادر میترا) داشته ایم باید بگویم خبر بخشش محمدعلی نجفی صحت دارد.

وی گفت: هنوز از جزئیات این موضوع صحبتی نشده اما برادر مرحومه به ما اطلاع داد که می خواهند از قصاص نجفی بگذرند.

کمالی‌پور: خانواده «میترا استاد» با بخشش «نجفی» بسیاری از شائبه‌ها را برطرف کردند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که اولیای دم میترا استاد با بخشش نجفی کمک کردند که بسیاری از شائبه‌های مطرح شده در فضای مجازی و جامعه نسبت به این پرونده برطرف شود.

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخشش نجفی از سوی خانواده میترا استاد گفت: آن چه در این پرونده از مرحله تحقیق تا رسیدگی و نهایتا صدور حکم رخ داد نشان می‌دهد که مراجع ذی‌صلاح در این باره کار خود را به نحوه احسن و اکمل انجام دادند.

وی توضیح داد: قتل از مواردی است که تقاضای قصاص مستلزم تقاضای اولیای دم مقتول است با شکایت آنها پرونده تحقیقات شروع می‌شود و با رضایت آنها حکم قصاص منتفی می‌شود با توجه به گذشت خانواده مقتول تنها جنبه عمومی جرم می‌ماند که در اختیار قاضی صادر کننده حکم است تا از باب جنبه عمومی و اتفاقات رخ داده در جامعه همچون تاثیرات روحی و روانی این پرونده بر مردم و مسائل مرتبط با آن مجازات تعیین کنند. قاضی می‌تواند طبق قانون مجازات سه تا ۱۰ سال حبس را پیش بینی نمایند.

محمد علی نجفی بخشیده شد + توضیحات برادر میترا استاد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این که روند رسیدگی به پرونده نجفی قاتل میترا استاد با سرعت، دقت و نظم طی شد و دادگاه حکم قصاص را صادر کرد، گفت: قانون تقاضای قصاص را به عهده اولیای دم گذاشته که اگر آنها گذشت کنند دادگاه نمی تواند کار دیگری درباره قصاص انجام دهد. اگر منظور بردار مقتول از اعلام گذشت همان نظر اولیای دم یعنی پدر و مادر باشد عملا قصاص منتفی است چون پدر ولی قهری است که با گذشت پدر و مادر مقتوله قصاص منتفی می‌شود.

کمالی پور به موضوع بخشش در این پرونده اشاره و اظهار کرد: بخشش برای قاتل عذاب دهنده‌تر از اعدام است گرچه بخشش و عفو در دین ما جایگاه خاصی دارد اما این گذشت آرامش بخش آلام قاتل نیست که عذاب وجدان او بیشتر شده و یک سری گرفتاری ها و مشکلات به وجود می آورد.

وی با تاکید بر این که کسی خانواده مقتول را به خاطر بخشش سرزنش نمی‌کند که او مورد تشویق قرار می‌گیرد، افزود: در این پرونده اما و اگرهای زیادی در حوزه مسائل سیاسی وجود داشت عده‌ای از آن بهره برداری سیاسی و عده‌ای بهره برداری اجتماعی کرده و هر کسی به زعم خود یک سری تحلیل‌ها را ارائه می‌کرد از این جهت شاید بهترین وجه راهی است که اولیای دم انتخاب کرد آنها با گذشت، شائبه‌های زیاد مطرح در این پرونده را برطرف کردند همچون این که در جامعه و فضای مجازی شائبه‌هایی مطرح می‌شد مبنی بر این که برای مقتول دام گذاشته تا او را قربانی مسائل سیاسی کنند یا این که می‌خواستند او را اعدام کنند تا به یک جریان سیاسی ضربه بزنند.

کمالی پور در جمع‌بندی گفت: اگر عفو و بخشش از ناحیه اولیای دم یعنی پدر و مادر مقتول به دادگاه تسلیم شود شاهد قصاص نخواهیم بود اما امیدواریم این گذشت‌ها باعث نشود هرکسی به راحتی اسلحه در دست گرفته و در نهایت منجر به قتل فرد بیگناهی شود.

امروز صبح برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از نجفی خبر داد. نجفی در ۷ خرداد با شلیک گلوله همسرش میترا استاد را به قتل رساند که دادگاه برای او حکم قصاص را تعیین کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits