اقدام عجیب و مشکوک صداوسیما علیه منافع ملی + فیلم

۲,۰۶۲
۰
۰
چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، از اسرار محرمانه فروش نفت توسط کشتی سارینا پرده برداری کرد و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با دلگرم همراه باشید.
اقدام عجیب و مشکوک صداوسیما علیه منافع ملی + فیلم

اقدام جنجالی صدا و سیما علیه منافع ملی

در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سارینا را که در حال دور زدن تحریم‌ نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد!

مجری شبکه سه در این رابطه می‌گوید با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.

او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.

فیلم افشاگری صداوسیما علیه منافع ملی


به نوشته خبرگزاری ایسنا؛ این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می‌کنند تا مبادا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت را بگیرند.

حال این سوال مطرح می‌شود که این موضوع چه ارتباطی به یک برنامه صبحگاهی دارد ؟! و رسانه رسمی کدام کشور هویت خریدار نفت تحریمی‌اش را تایید می‌کند و ریسک خرید را برای مشتری بالا می‌برد ؟

سایت جماران نیز نوشته است: در پی اقدام عجیب برنامه‌ی شبکه سه صداوسیما در پخش گزارشی مبنی بر جزئیات فروش نفت ایران با ذکر ریز اطلاعات و انتقاد از انتشار آن توسط رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های مجازی به دلیل سوءاستفاده دشمنان، روابط عمومی برنامه‌ی صبحگاهی این شبکه با صدور اطلاعیه‌ای نوشت: «فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی [در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز] رسانه‌ای شده است.»

خبرگزاری ایسنا نیز در واکنش به این بیانیه نوشته است:« این بیانیه عذر بدتر از گناه است. با توجه به تأکیدات چندین‌باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.»

ابعاد ماجرای تایید خبر یک رسانه‌ی بی نام و نشان

درحالی که روابط عمومی برنامه مذکور در بیانیه خود از بازنشر خبر فاینشنال تایمز خبر می‌دهد که مجری برنامه به صراحت می‌گوید: درپی "همکاری" دوستانش با یک تیم خبری به این نتایج رسیده است.

اما پس از انتشار ویدئوی فوق در رسانه‌ها و انتقادها از افشای اطلاعات فروش نفت که بارها از سوی مقامات کشور بر محرمانه نگه داشتن آن تاکید شده است، صفحه توییتری سایت «تانکر تراکرز» که تصاویر گزارش برنامه «سلام صبح بخیر» برگرفته از آن است، به تایید گزارش خود از سوی تلویزیون ایران اشاره کرد و نوشت: «و خبر دیگر این که: گزارش ما در مورد صادرات مخفی نفت ایران در طول ماه مه سر از تلویزیون ایران درآورد. در حفظ اطلاعات سری ناموفق بودند !»

بخشی از صداوسیما در اقدامی ناشیانه در حالی به این سایت استناد می کند که اطلاعات خاصی از گردانندگان و نیت عوامل آن وجود ندارد و تنها می‌توان دریافت که از سایت 2016 در تورنتوی کانادا مشغول به فعالیت هستند.

برنامه مذکور حتی در ابتدای گزارش خود تصویر هدر صفحه توییتری این سایت را می‌آورد که ارتباطی با گزارش‌شان ندارد.

با این اوصاف انگیزه عوامل برنامه صبحگاهی شبکه سه از استناد به این سایت مشخص نیست.

واکنش صداوسیما به اقدامش علیه منافع ملی

یکی از عوامل اجرای این برنامه در صفحه اینستاگرامی خود با فرار رو به جلو و بدون آن که به اشتباه خود اذان کند نوشت: « فراموش نکنیم که صداوسیما در یک ایده‌ی آشنا، باید همچنان سیبل حملات مدافعان دولت باشد. بعدا بیشتر خواهم نوشت». این اظهارات تلویحا به معنی اعلام موضع صداسیما به عنوان مخالف دولت است که مطابق قانون بایستی بی‌طرف باشد. بدیهی است سازمان صداوسیما بایستی نسبت به این اظهارات نیز پاسخ گو باشد.»

در عین حال، که رسانه بی‌نام و نشان تانکر تراکرز برای اثبات ادعای خود، از تایید خبر توسط صداوسیما خبر می دهد، مسئولان رسانه ملی بایستی در برابر سوال‌های افکار عمومی پاسخگو باشند.

البته زحمات کارکنان این سازمان که نام ملی را به یدک می‌کشد برکسی پوشیده نیست اما بخش‌هایی از رسانه ملی بایستی در انتشار محتوا دقت بیشتری به خرج دهند به ویژه در بحث منافع ملی که اثرات بسیار جدی و وسیع در پی خواهد داشت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
  • برچسب ها:
  • اقدام عجیب صداوسیما
  • منافع ملی
  • کشتی سالینا
  • اقدام جنجالی صدا و سیما علیه منافع ملی

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید
hits

آخرین مطالب دلگرم

StatCounter