دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علم الهدی: صدا و سیما به جای بانوان گوینده مرد بگذارد
0
علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد در مورد حجاب زنان در جامعه ایران صحبت کرد ...

علم الهدی : صدا و سیما به جای بانوان گوینده مرد بگذارد

دلگرم: علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از صدا و سیما خواست که به جای بانوان از گوینده مرد استفاده کند.

احمد علم الهدی روز پنجشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: همان طور که زن بی عفت موجب فساد است مردان بی عفت هم باعث فساد می‌شوند و اگر در جامعه‌ای عفاف حاکم نباشد آن جامعه بیمار است اما حجاب که بیاید جلوی فساد را می‌گیرد و جامعه‌ای که زن و مرد در آن فاسد نباشند به سمت دین می آیند.

وی ادامه داد: اینکه یک زن باحجاب با یک فرد نامحرم بگو و بخند داشته باشد و دل بدهد و قلوه بگیرد حرام و بی عفتی است و اینکه مردان بازوها و سینه و یقه باز خود را به نمایش بگذارند و لباسی بپوشند که موجب تحریک زن‌ها شوند هم بی عفتی شمرده می‌شود که به خصوص در مجالس فامیلی این موارد بیشتر رخ می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متأسفانه گاه حتی در خانواده‌های به ظاهر متدین هم حجاب و عفاف به درستی رعایت نمی‌شود.

علم الهدی با بیان اینکه در مقابل دین خدا با هیچ فردی تعارف نداریم و باید کاری کنیم که رضای خدا را در نظر داشته باشیم افزود: در برخی برنامه‌های صدا و سیما هم می‌توان به جای استفاده از بانوان از گویندگان مرد استفاده کرد و لازم نیست حتماً یک خانم، گوینده و مجری برنامه باشد.

وی ادامه داد: مساله حجاب یکی از اساسی‌ترین مسائل اجتماعی اسلام است به طوری که در زمان رضاخان برای دین زدایی از جامعه به دنبال کشف حجاب رفتند و در فرانسه هم با ساختن مسجد و گفتن اذان هیچ مشکلی ندارند اما با روسری و حجاب مشکل دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حتی در شبهای قدر عکس‌هایی از برخی بانوان منتشر شد که بدون حجاب و با موی پریشان و صورت باز در حال مراسم احیا هستند که این دهن کجی به اسلام، قرآن و مراسم احیا است چون بی حجابی و بدحجابی تجاهر به فسق و تظاهر به گناه است.

علم الهدی افزود: اگر خدا، دین او و مراسم احیا را قبول دارید حجاب را هم باید رعایت کنید چون حجاب دستور خدا، قرآن، حضرت زهرا (س) و واجب شرعی است.

وی اضافه کرد: مال مردم خوری و بی حجابی هر دو بد است اما مال مردم را مخفیانه می‌خورند ولی بی حجابی تظاهر به جنگ با خدا و دهن کجی به دین اوست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits