دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی یک شهر ایرانی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی
0
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور از معرفی شدن شهر بزرگ شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی خبر داد

شهر صنایع دستی جهان

دلگرم : معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: پرونده جهانی شدن شیراز به عنوان شهر صنایع دستی به شورای بین‌المللی صنایع دستی ارسال شده که پس از توافق ارزیابان بین‌المللی، کلانشهر شیراز پس از اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی جهان ثبت و معرفی خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، پویا محمودیان بعدازظهر شنبه ٢١ اردیبهشت در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت اتریشی پارس سراگ ورد در شیراز با بیان اینکه فارس و شهر شیراز استان و کلانشهری استراتژیک در خانواده صنایع دستی محسوب می‌شود، گفت: ایران از لحاظ ثبت جهانی شهرها و روستاها در سکوی اول دنیا ایستاده است.

وی همچنین با بیان اینکه ایران سومین تولید کننده صنایع دستی جهان به لحاظ تنوع است، افزود: ٣١ استان ایران دارای ظرفیتی بی‌پایان در حوزه صنایع دستی با گنجی منحصر به فرد است که به عنوان یکی از مزیت‌های نسبی در بازار هنر مطرح هستند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با تصریح بر اینکه امروز صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در اقتصاد هنر و صنایع خلاق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: صادرات صنایع دستی ایران از مبادی گمرکات، نمایشگاه‌های صنایع دستی و فروش آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

محمودیان بار دیگر با تاکید بر اینکه فارس دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه هنر و سرمایه‌های هنری و تاثیرگذاران حوزه هنر است، عنوان کرد: برخی هنرمندان و استادکاران ایرانی در دنیا بی رقیب و بی جایگزین هستند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با هیئت اتریشی در زمینه هنر و صنایع دستی کشور ایران، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم از دروازه اتریش به عنوان دروازه اتحادیه اروپا، می‌توانیم هنر و صنایع دستی فاخر ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

شیراز شهر جهانی صنایع دستی

شهر جهانی صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور غرور، هنر و صنایع دستی را از ابزار و ویژگی‌های ایرانیان ذکر و عنوان کرد: ایران در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های بالای جهانی است، لذا دست تمام سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری، هنر و صنایع دستی را می‌فشاریم.

محمودیان همچنین یادآور شد: مدل خانه ایرانی که نمایانگر اوج ظرفیت و قدرت صنایع دستی ایران است را در فاز دوم همکاری‌ها با این هیئت اتریشی در وین را در معرض همگان قرار خواهیم داد، زیرا خانه ایرانی علاوه بر طراحی در زمینه کاربردی دارای تم تزئینی از صفر تا صد نیز هست.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه فوق در راستای تأمین سرمایه، سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های گردشگری، خدماتی و صنعتی فارس از قبیل مرمت، نگهداری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و مقررات مربوطه احداث سایت بازیافت زباله، ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری و توریستی در سطح استان منعقد اشد.

همچنین مدت اعتبار تفاهم‌نامه ۱۲ ماهه است در صورت توافق طرفین مدت قابل تمدید خواهد بود.

تعهدات موضوع تفاهم‌نامه نیز در راستای تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدایت سرمایه به سمت حوزه‌های مولد اقتصاد در راستای افزایش رونق تولید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی و سیاست‌های اقتصاد اقتصاد قانون برنامه ششم توسعه در خصوص تأمین مالی طرح‌ها از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی پیش‌بینی شده است



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits