دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هادی رضوی : جرایم داماد وزیر و سرمایه گذار سریال شهرزاد
26
محمد هادی رضوی سرمایه گذار جنجالی سریال های شهرزاد و شاهگوش در آستانه محاکمه قرار گرفته است . با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد او بیشتر بدانید

هادی رضوی متهم بانک سرمایه کیست ؟

دلگرم : محمدهادی رضوی ،جوان سی و چهار ساله ای است که ۱۲ سال تحصیلاتش را در مدرسه موتلفه اسلامی گذرانده است.

هادی رضوی سرمایه گذار و شریک ۶۰ درصدی برند «شهرزاد» و داماد وزیر صنعت یعنی محمد شریعتمداری است که در ارتباط با پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بازداشت شده است

هادی رضوی ، داماد شریعتمداری ، داماد وزیر ، هادی رضوی شهرزاد

سیدمحمدهادی رضوی مدیرعاملی یک گروه اقتصادی به نام “فاطمی” را برعهده دارد. این گروه در برگیرنده چندین مجموعه از جمله شرکت صنایع آینده سازان فاطمی نوین، سیستم های رسانه ای فاطمی، ماشینهای اداری فاطمی و کارخانجات فاطمی می باشد و آن طور که گردانندگان آن ادعا کرده اند همواره سعی در بکارگیری نیروهای متخصص و خلاقیتهای منحصربفرد داشته است.

رضوی همواره سعی کرده خود را چهره ای مستقل از پدر همسرش محمد شریعتمداری نشان دهد اما در برخی سفرهای استانی دولت یازدهم در کنار پدرزن خود دیده شده است.

هادی رضوی ، داماد شریعتمداری ، داماد وزیر ، هادی رضوی شهرزاد

هادی رضوی و ساخت سریال شهرزاد

هادی رضوی مدیر عامل گروه فاطمی برای فعالیتهای فرهنگی خود نیز یک باکس ویژه درنظر گرفته است و “شهرزاد” نیز در همین باکس به عنوان کارکرد فرهنگی این گروه تعریف شده است. مشارکت گروه فاطمی از “شاهگوش” تا “شهرزاد” هرچند “شهرزاد” اولین سریالی است که رضوی به عنوان تهیه کننده آن فعالیت داشته اما این سریال اولین محصول فرهنگی گروه فاطمی نیست.

هادی رضوی ، داماد شریعتمداری ، داماد وزیر ، هادی رضوی شهرزاد

این گروه پیش از این در تهیه سریال “شاهگوش” داوود میرباقری نیز حضور فعال داشتند ولی در آنجا بجای رضوی این نام محمد امامی از نزدیکان رضوی بود که در کنار محمد برومند به عنوان تهیه کننده می آمد. البته که در “شهرزاد” نیز نام محمد امامی به عنوان تهیه کننده آمده است و احتمالا چون رضوی نمی توانسته در همان اولین حضور نامش را به عنوان تهیه کننده بیاورد در فهرست عوامل فیلم نامش به عنوان سرمایه گذار آمده است.

سیدمحمدهادی رضوی در گفتگویی که چندی پیش درباره تولید “شهرزاد” با “دنیای تصویر” داشت گفته بود: سریال “شهرزاد” بزرگترین و پرهزینه ترین مجموعه تاریخ سینما و تلویزیون ایران در بخش خصوصی می باشد با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال.!

هادی رضوی ، داماد شریعتمداری ، داماد وزیر ، هادی رضوی شهرزاد

هادی رضوی و بانک سرمایه

هادی رضوی که اکنون در بازداشت به سر میبرد هفته آینده محاکمه خواهد شد . رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی اعلام کرد : متهم رضوی بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است. بر اساس کیفرخواست، اتهام متهم رضوی اخلال در نظام اقتصادی با اخذ تسهیلات بانکی از طریق نامشروع است.

اتهامات هادی رضوی

قاضی مسعودی مقام در جلسه رسیدگی به اتهامات از متهمان بانک سرمایه با اشاره به اتهامات مربوط به سید هادی رضوی اظهار داشت: تهیه‌کننده «شهرزاد» 107 میلیارد صرف عیش و نوش کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، قاضی مسعودی مقام در جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از متهمان بانک سرمایه گفت: متهم سید هادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفر‌های خارجی، خودرو‌های لوکس و ملک کرده است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم احسان دلاویز آزاد با تودیع وثیقه است که متهم به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق معاونت تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۲ میلیارد تومان است.

نماینده دادستان تصریح کرد: متهم دیگر احسان دلاویز از دوستان سیدهادی رضوی و امامی بوده است که نفوذ قابل توجهی داشته است. سید محمدهادی رضوی برای افزایش خط اعتباری اقدام به پرداخت ۲ میلیارد تومان به آقای دلاویز کرده است که نظر به نقش مؤثر متهم، انتساب معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی، معاونت در تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت برای او محرز و مسلم است.

separator line

بیشتر بخوانید

لیست دقیق اموال هادی رضوی داماد وزیر کار و سرمایه گذار شهرزاد منتشر شد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (26 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ایرانی | ۴ سال پیش
حالا اینا واقعا زندان هم میرن یا همش فیلمه؟ ولی خدا کنه همین دنیا خیلی خیلی زود پاسخ این همه مال مردم خوری رو بدن همه سران حکومت
0
3
شهروند | ۴ سال پیش
فعلا ایران نوندونی چربیه برا آقازاده ها که بدزدن و ببرن و خون مردم را بخورن ایشالا سرطان بشه برا خودشون و زن و بچشون و دستشون از اینجا کوتاه بشه بحق علی
0
2

hits