دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا زمان برگزاری کنکور کارشناسی تغییر می‌کند ؟
0
خبرهای جدید از تغییر در زمان برگزاری کنکور کارشناسیتغییر در زمان برگزاری کنکور کارشناسی 98 دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت:‌ درخواست‌‌های بسیاری برای تغییر زمان کنکور کارشناسی وجود داشت که ما منتقل کردیم اما موافقت نشد.

تغییر در زمان برگزاری کنکور کارشناسی 98

دلگرم : دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت:‌ درخواست‌‌های بسیاری برای تغییر زمان کنکور کارشناسی وجود داشت که ما منتقل کردیم اما موافقت نشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی نوید ادهم در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری با توجه به وقوع سیل اظهار کرد: تصمیم‌گیرنده در این زمینه سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است؛ درخواست‌های بسیاری وجود داشت که ما منتقل کردیم اما موافقت نشد و به هیچ وجه زمان کنکور تغییر نخواهد کرد البته کنکور کارشناسی ارشد تغییر زمان داشت اما کنکور کارشناسی خیر.

وی درباره الزامات توجه بیشتر دولت به خیرین مدرسه‌ساز گفت: خوشبختانه جریان خیرین مدرسه‌ساز به یک جریان بالنده تبدیل شده و تاثیرات مثبت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به همراه دارد در این سالها آموزش و پرورش تلاش کرده تا زمینه مشارکت حداکثری افراد را فراهم کند.

نوید ادهم افزود: یک زمینه که قانون آن فراهم است اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده است مشارکت خیرین در امر نگه‌داری و اداره مدارس است که تحت عنوان قانون هیئت امنایی شدن مدارس از آن نام برده می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از خیرین دعوت می‌کنم مشارکت را محدود به ساخت مدرسه نکنند و در بخش نرم‌افزاری و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند، گفت: در مدارس هیئت‌امنایی گزارش‌ها نشان می‌دهد که حضور خیرین بسیار موثر بوده است.

وی درباره در اولویت نبودن بانوان خیر مدرسه‌ساز عنوان کرد: به لحاظ قانونی تفاوتی بین خیرین مرد و زن وجود ندارد و این به فرهنگ اجتماعی برمی‌گردد و هیچ منع قانونی برای حضور و مشارکت بانوان وجود ندارد و اگر خودشان بخواهند می‌توانند مشارکت داشته باشند کما اینکه در سال‌های گذشته این مشارکت خوب و بالا بوده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits