دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات اجرای طرح جدید زوج و فرد در سال ۹۸
1
طرح جدید زوج و فرد توسط شورا تصویب شده و این طرح از ابتدای تیرماه سال 98 اجرا خواهد شد

زمان اجرای طرح زوج و فرد در سال 98

دلگرم : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:پلیس اظهارنظر های خود را درخصوص طرح زوج و فرد جدید در سال 98 را به شورای ترافیک شهر تهران تقدیم کرده و شورا نهایتا طرح جدید زوج و فرد را به تصویب رساند و قرار است این طرح جدید از اول تیرماه سال 98 اجرا شود.

سردار محمدرضا مهماندار اظهار داشت: اساسا هر طرحی در خصوص ترافیک شهر تهران قرار است رخ بدهد باید در شواری ترافیک شهر تهران مطرح شود. ریاست این شوار را شهردار تهران و دبیری آن را معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و اعضا نماینده وزارت کشور، نماینده استانداری و رئیس پلیس راهور تهران هستند. البته این شورا عضو دیگر هم از شهرداری دارد که رئیس سازمان ترافیک شهرداری تهران است، اما درحال حاضر، چون هم معاونت و سازمان در هم ادغام شده است هر دو رای را معاونت حمل و نقل یعنی شخص آقای پور سید آقایی دارند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا بین پلیس راهور پایتخت و شهرداری در برخی از مسائل مربوط به طرح زوج و فرد اختلافاتی وجود دارد افزود:ین اختلافاتی که بین پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان شهرداری در خصوص طرح زوج و فرد و ترافیک رخ می دهد عموما بحث های کارشناسی است که معمولا قبل از اینکه طرح در شورا مطرح شود پلیس هم با توجه به مصالح مردم و رعایت حقوق مردم اظهار نظر ها را مطرح می کنیم و به حتی این اظهار نظر ها را از طریق رسانه به عموم مردم می رسانیم.

مهماندار با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حتما از حقوق شهروندان تهرانی دفاع می کند اضافه کرد:البته نباید فکر کنیم که کسی قصد دارد حقوق مردم را نادیده بگیرد، اما به دلیل اینکه نیروی انتظامی در کف جامعه است وارتباط خیلی تنگاتنگی با آحاد جامعه دارد به همین خاطر خیلی از مسائل را بهتر درک می کند و نگرانی ها را به مسئولان منعکس کند.

وی در ادامه افزود:در مورد سال 98 و طرح ترافیکی که برای تردد خودور ها در معابر شهر درنظر گرفته شده است این طرح در کمیسیون مطرح شدو ما به عنوان نیروی انتظامی در این کمیسیون حضور داشتیم و نظرات خودمان را اعلام کردیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:یکی از نگرانی های ما این بود عده ای که سال ها می توانستند به صورت رایگان سه روز وارد طرح زوج و فرد شوند و سه روز دیگر تردد برای آن ها ممنوع بود حقی از آن ها ضایع نشود. همین مسائل را مطرح کردیم، خب راهکار هایی پیش بینی شد تا این طرح تعدیل شود هرچندطرح اولیه این مسائل را نداشت.

وی اضافه کرد:همچنین حق و حقوقی که برای ساکنان محدوده طرح زوج و فرد در نظر گرفته ایم به طور مثال این شهروندان می توانند تا ساعت هشت و نیم صبح از محدوده طرح خارج شوند و پنج بعدازظهر نیز می توانند ،وارد محدوده طرح شوند یا تخفیف برای وانت بار ها و آژانس و... نیز اظهار نظر های پلیس راهور بود که اعلام کردیم.

در مجموع ما نظرات را ارایه دادیم و شورا نهایتا طرح جدید زوج و فرد را به تصویب رساند و قرار است از اول تیرماه سال آینده اجرا شود.

مهماندار با بیان اینکه ما حتما آن وظایفی را که شورا به عهده پلیس گذاشته است انجام می دهیم تصریح کرد:مثل گذشته دیگر نیازی به تمدید کارت و یا ثبت نام برای خرید طرح روزانه نیست، همین امسال هر فردی که در سایت شهرداری ثبت نام کرده و یک حساب شهروندی ر دارد می تواند با همان ثبت نام ترددبکنند و هزینه های شارژی را در حساب شهروندی شارژ کند وشهرداری هم بر اساس مصوبات شهرداری اقدام می کند. یعنی دیگر امسال چیزی به عنوان اینکه اعتبار کارت داشته باشیم وجود ندارد و یک بار ثبت نام کفایت می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits