دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حراج خاک جزایر هرمز و هنگام در اینستاگرام
2
در اینستاگرام برخی عاملی برای تخریب خاک جزیره هرمز و جزایر جنوبی ایران شده‌اند و بازار فروش خاک راه انداخته‌اند.

مجله دلگرم : برخی اینستاگرامی‌های پرمدعا عاملی برای تخریب خاک جزیره هرمز و جزایر جنوبی ایران شده‌اند و بازار فروش خاک راه انداخته‌اند.

خاک ارزشمند جزایر جنوبی ایران که حاصل میلیون‌ها سال فعالیت‌های زمین است به تازگی عامل کاسبی برخی افراد و شرکت‌ها در فضای مجازی شده است.

برخی با برداشت این خاک و ساخت محصولات به اصطلاح هنری در حالی خاک جزیره را خارج می‌کنند که بارها درباره تخریب و تعرض به خاک جزایر جنوبی ایران اطلاع رسانی شده و فعالان محیط زیست درصدد حفظ این منابع طبیعی هستند. با این وجود فعالیت در فضای مجازی و دنبال کننده‌های پرشمار باعث شده برخی خود را محق در انجام هر فعالیتی بدانند

فروش خاک هرمز ، خاک هنگام ، ساعت مچی ، ماساژ

ساعت بی‌عقربه با خاک نقره‌ای هرمز

یکی از فعالان اینستاگرام که با فالوورهای فیک راهی نیز به حوزه گردشگری باز کرده، این بار در پروژه کاسب‌کارانه با خاک سواحل نقره‌ای جزیره هرمز ساعت‌هایی برای فروش ساخته و در صفحه خود تبلیغات آنها را می‌کند.

این اتفاق با واکنش شدید فعالان محیط زیست و گردشگری مواجه شد اما فرد مذکور با تکیه بر عدد فالوورهای خود با وجود تذکر بسیار، دغدغه حفظ محیط زیست را فاقد اهمیت عنوان و از فعالیت تخریبی خود دفاع کرد.

فروش خاک هرمز ، خاک هنگام ، ساعت مچی ، ماساژ

خاک جزیره هنگام برای ماساژ پا

همچنین به تازگی یک کلینیک سلامت در شهرک غرب تهران در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از راه رفتن روی ماسه‌های نقره‌ای منتشر کرده است. تصاویر حاکی از این است که شن‌های استفاده شده در این کلینیک برای ماساژ پا از شن‌های معروف سواحل جنوبی ایران است. در بررسی‌های چمدان این کلینیک اعلام کرد که شن مخصوص ماساژ پا را از ساحل هنگام آورده است.

استفاده از شن‌های خاص سواحل جنوبی برای ماساژ پا جدیدترین نوع سوء استفاده از این منابع طبیعی برای کسب درآمد در اینستاگرام است.

رئیس سازمان محیط‌ زیست: از جزیره هرمز خاک صادر می‌کنند ؛ فروش با تخریب تفاوتی ندارد | عضو شورای شهر هرمز: «داماهی»؛ افسانه بومی هرمز نیست



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits