دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نازنین زاغری کیست و چرا انگلیس از او حمایت میکند ؟
1
نازنین زاغری ، شهروند ایرانی-بریتانیایی است که در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد انگلستان همراه با دختر خردسالش دستگیر و به زندان منتقل شد

مجله دلگرم : نازنین زاغری ، شهروند ایرانی-بریتانیایی است که در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد انگلستان همراه با دختر خردسالش دستگیر و به زندان منتقل شد

علت دستگیری نازنین زاغری چیست ؟

رسانه های داخلی میگویند نازنین زاغری در ایران ، خبرنگاران مخالف حکومت را آموزش میداده است و اتهام او مشارکت در «براندازی نرم» جمهوری اسلامی از طریق همکاری با مؤسسات و شرکت‌های خارجی بوده‌است.

اتهامات نازنین زاغری

اتهامات اصلی نازنین زاغری ، همکاری او با شبکه خبری بی‌بی‌سی و کار برای بخش خیریه خبرگزاری رویترز بوده‌است. اما زاغری این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

حکم نازنین زاغری

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، در سال 95 اعلام کرد که حکم زندان نازنین زاغری، شهروند ایرانی – بریتانیایی، قطعی شده‌است. دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی، نازنین زاغری را به اتهام «جاسوسی» به ۵ سال زندان محکوم کرده بود

تلاش انگلیس برای آزادی نازنین زاغری

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در سفر دو روزه خود در ۱۳۹۶/۹/۱۸ به تهران و دیدار با مقامات بلندپایه ایران خواستار آزادی نازنین زاغری شد، این درخواستها و آنهم در بالاترین سطح دیپلماتیک از طرف دولت بریتانیا شبهات درمورد جاسوس بودن او را قوی تر کرده‌است.

گفته شده بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، در سفری که ایران داشت برای آزادی نازنین زاغری وساطت کرد و در این سفر دربارهٔ بازپرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران نیز مذاکره کرده که جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب کرده است .

ادعای وزیر خارجه انگلیس

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که ایران نازنین زاغری را به خاطر اهداف دیپلماتیک به گروگان گرفته است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود طی هفته گذشته در واکنش به این اظهارات گفت: این فرد برایش حکمی صادر شده و حکمش قطعی شده و در حال تحمل کیفر است.

اژه‌ای همچنین افزود: آنها (انگلیسی‌ها) می‌گویند ما (برای آزادی نازنین زاغری) تلاش می‌کنیم که یک این اقدام طبیعی از سوی آنها است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits