دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماجرای کلاهبرداری شبکه ای شرکت دومان توکان چیست ؟
8
یک کلاهبرداری شبکه ای از طریق شرکتی به نام شرکت دومان توکان انجام شده است. حوزه های فعالیت این شرکت بسیار متفاوت است ، سازمان بورس ، شاکی خصوصی این پرونده است

مجله دلگرم : پرونده فساد اقتصادی دیگری صبح امروز در شعبه ۴ دادگاه ویژه پرونده‌های اقتصادی بررسی شد . این پرونده ، ماجرای یک کلاهبرداری شبکه ای است که از طریق شرکتی به نام شرکت دومان توکان انجام شده است.

حوزه فعالیت شرکت دومان توکان

به گفته دادستان پرونده میزان سرمایه گذاری شرکت دومان توکان به شرح ذیل است

  1. سرمایه گذاری در صنعت خودرو و وضع قرارداد با رویان جت ، برای اعزام گردشگران با جت اختصاصی به مناطق گردشگری
  2. هزار و 650 میلیارد تومان در حوزه صنعتی
  3. بیش از یک چهارم سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و آشامیدنی و صنعت شکلات سازی، دارو، نفت، پوشاک و اپلیکیشن های موبایلی
  4. تولید و سرمایه گذاری در فیلم مرحمت به کارگردانی محمد رسولی که به روزهای پایانی خود می‌رسد
  5. خریداری سهام چندین هتل در کشورهای مختلف مانند دبی، لندن، کیش و سنگاپور
  6. تاسیس رستوران هایی در کشورهای امارات، سنگاپور، عمان و انگلیس و همچنین در کیش
  7. تاسیس روزنامه آسمان آبی و یک صرافی

www.delgarm.com

کلاهبرداری شرکت دومان توکان
مجله آسمان آبی که متعلق به شرکت دومان توکان است

متهمان پرونده شرکت دومان توکان

صفریان نماینده دادستان اسامی متهمان پرونده را به شرح زیر اعلام کرد:

  1. دومان سهند فرزند اصغر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
  2. پرشید جباری فرزند محمد متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
  3. مهدی ذکایی فرزند یحیی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
  4. احسان حدیدساز فرزند محمدعلی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
  5. ندا مختارزاده فرزند رئوف متهم به معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و معاونت در اخلال عمده
کلاهبرداری شرکت دومان توکان
مالکان شرکت دومان توکان

ندا مختارزاده

نماینده دادستان با اشاره به متهمه ندا مختارزاده گفت: بر اساس اظهارات وی از مهر سال 94 به عنوان کارشناس جذب سرمایه و مسئول واحد جذب مشغول به کار بوده و به گفته او حدود 2 میلیارد تومان سرمایه در شرکت دومان دارد که ناشی از تبلیغات او بوده است.

صفریان افزود: متهمه درباره نحوه فعالیت خود می‌گوید به خط تلفن سرمایه گذاران پیامک می‌دادیم و اطلاعات پروژه‌های شرکت را ارائه می‌کردیم در ابتدا پرداخت سودها بسیار منظم بود؛ اما در اواخر مشکلاتی در پرداخت سودها به وجود آمد.

نماینده دادستان اظهار کرد: متهمه با روشن شدن ناتوانی شرکت و غیر قانونی بودن آن تلاش‌های مجرمانه بسیاری انجام داده است.

کلاهبرداری شرکت دومان توکان

مهدی ذکایی

صفریان به متهم مهدی ذکایی اشاره کرد و گفت: او از ابتدای تحت نظر قرارگرفتن به دلیل مشکلات جسمی در بیمارستان بازداشتگاه تحت مداوا بوده است.

وی ادامه داد: وی از سال 68 با تحصیلات ابتدایی به همراه خانواده به تهران آ‌مده تا سال 84 به فرش فروشی مشغول بوده است. بعد از شروع کار در این شرکت او هیچ تحصیلات حقوقی نداشته و نفر دوم شرکت به شمار می‌رفت. متهم بابت پیگیری کارهای شرکت با کارمند بانک مرکزی مرتبط بود در اقلامی که از متهم کشف شده سلاح، ‌فرش، شوکر، باتوم، شبه سلاح و مبلغ 16 میلیارد و 400 میلیون ریال در اموال او کشف شده است.

صفریان اظهار کرد: متهم در اظهارات خود گفته هیچگونه پول نقد، اموال منقول و غیر منقول در سایر کشورها ندارم و مجوز نیز نداشتم. نامبرده در اظهارات خود با خط خود اظهار داشته من به نادرست بودن فعالیت شرکت آگاه بودم در حال حاضر پشیمان و درصدد جبران هستم.

جذب سرمایه با وعده اقامت دومینیکا

وی افزود: این شرکت از طریق پیامک اعلام کرده است که سودهای بی‌نظیر تا هفت درصد ماهیانه یا سود ویژه ماه رمضان تا 15 درصد و اخذ اقامت دومینیکا توسط این شرکت برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

صفریان اظهار داشت: همچنین این شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی اعلام کرده که با خرید سهام چند آژانس هواپیمایی توانسته تور جزایر رویایی را کسب کند و از این طریق سودهای سرشاری را به دست آورده است.

صفریان افزود: متهمان پس از اخذ توضیح در دادسرا درباره فعالیت‌های خود گفته‌اند که هدف اصلی این شرکت توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و جذب سرمایه های داخلی و خارجی و هدایت آن به بازارهای مختلف است و با توجه به اینکه قانونی در زمینه توسعه سرمایه گذاری نداریم، این شرکت با مشاوره کارشناسان حقوقی نسبت به تاسیس شرکت اقدام کرده اند.

فعالیت بدون مجوز شرکت دومان توکان

صفریان اظهار داشت: طبق گزارش پلیس امنیت و عمومی ناجا و نامه بانک مرکزی شرکت سرمایه گذاری پیشرو دومان توکان با ارسال پیامک هایی در حجم وسیع با مضمون پرداخت سودهای بی نظیر و بکارگیری آنها در زمینه های مختلف تجاری فعالیت می کرده است.

وی افزود: این شرکت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس فعالیت داشته است. این شرکت از 11 سال پیش آغاز به کار و در سه سال اخیر نسبت به جذب سرمایه‌های مردمی اقدام کرده و اعلام داشته است که زیرنظر سازمان بورس در حال فعالیت است.

نماینده دادستان اضافه کرد: در سایت شرکت دومان توکان اعلام شده است که این شرکت اجازه دریافت پول و سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی را دارا است و در سایت قید شده که این شرکت در زمینه انتقال خطوط نفت و گاز نیز مجوز دارد.

وی افزود: از مهمترین فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس اشاره کرد و به طور متوسط به دلیل پرداخت چند برابری سود توانسته است سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کند و در مدت کوتاهی پروژه‌های ملی را نیز به دست بگیرد و این شرکت اعلام کرده به زودی شاهد بازگشایی صرافی دومان خواهیم بود.

استخدام افراد قوی هیکل !

صفریان در جلسه رسیدگی به این پرونده گفت : این شرکت افراد قوی هیکل را استخدام می‌کرد تا از این طریق به ارعاب سرمایه گذاران بپردازد.

کلاهبرداری شرکت دومان توکان

سازمان بورس ; شاکی خصوصی پرونده دومان توکان

صفریان گفت : سازمان بورس در مجتمع امور اقتصادی از این شرکت شکایت و اعلام کرده که هیچ مجوزی به این شرکت نداده است.

حکم قطعی ۴ نفر از متهمان شرکت کلاهبرداری دومان توکان صادر شد

امروز 27 بهمن 97 ، فارس نوشت : حکم قطعی ۴ نفر از متهمان شرکت کلاهبرداری دومان توکان از سوی قاضی صلواتی رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران و مفسدین اقتصادی صادر شد.

  • دومان سهند فرزند اصغر مدیرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل بیست سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.
  • همچنین رشید جباری فرزند محمد رئیس هیات مدیره شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۸ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی،
  • مهدی ذکایی فرزند یحیی معاون حقوقی شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۵ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی،
  • احسان حدیدساز فرزند محمدعلی جانشین مدیرعامل و رییس واحد جذب شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل هشت سال حبس، بیست ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند.پ
  • گفتنی است پرونده در مورد ندا مختار زاده دیگر متهم پرونده مفتوح است.

بنابراین گزارش برای دادگاه اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی محرز و بر این اساس حکم صادر گردیده و به استناد ماده ۱۰ استجازه و ماده ۲۸ آیین نامه اجرایی نحوه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۹۷، حکم صادره قطعی است.


مطالب مرتبط :

علی‌ اکبر عمارت‌ساز : اتهامات رئیس سابق بانک تجارت کرمان چیست ؟

علی . ب مفسد جدید دلار و سکه کیست؟

اسامی و حکم تمامی مفسدان اقتصادی اعلام شد !

قربانعلی فرخزاد کیست ؟ اتهامات رئیس ماشین سازی تبریز چیست ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.9 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits