دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تمامیِ دستورات رئیس جمهوری برای رفع مشکلات مردم
0
روز گذشته در جلسه هیات دولت حسن روحانی تمامی دستورات لازم جهت رفع مشکلات عمده مردم را صادر کرد . حسن روحانی در مورد کاهش قیمت کالاها ، افزایش یارانه ، قیمت بنزین ، آب و برق مجانی ، بررسی حقوق های نجومی و ... دستورات لازم را صادر کرد

مجله دلگرم : روز گذشته جلسه هیات دولت برگزار شد و حسن روحانی تمامی دستورات لازم جهت رفع مشکلات عمده مردم را صادر کرد . حسن روحانی در مورد کاهش قیمت کالاها ، افزایش یارانه ، قیمت بنزین ، آب و برق مجانی ، بررسی حقوق های نجومی و ... دستورات لازم را صادر کرد

«محمود واعظی» ، رئیس دفتر دکتر روحانی ، پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران مهم ترین بحث امروز هیات وزیران را بودجه سال 98 عنوان کرد و اظهارداشت: با توجه به رهنمودی که رهبر معظم انقلاب در مورد بودجه سال آینده داشتند، رییس جمهوری امروز بحث مفصلی درباره لایحه بودجه سال آتی و ابعاد مختلف آن مطرح کرد و این که وزرا، روسای دستگاه ها ، اعضای کابینه و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هماهنگ کنند.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخی مباحث مبنی بر افزایش یارانه گفت: بودجه چهارچوبی دارد ، در حال حاضر شرایط تحریمی بسیار سختی وجود دارد، این که بخواهیم به سبکی که در حال حاضر حدود 78 میلیون نفر یارانه می دهیم، افزایش یارانه داشته باشیم ، به کسی چیزی نمی رسد.

وی ادامه داد: روش ما در دولت این است که پرداختی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی و حتی کسانی که در نوبت قرار دارند و شناسایی شدند، اضافه کنیم، این روش بهتر جواب می‌دهد تا این که رقم کمی را به همه ملت بدهیم.

وی درباره دونرخی شدن قیمت بنزین هم گفت: برنامه ما این است که همه کسانی که خودرو دارند کارت سوخت داشته باشند، هدف اصلی ما جلوگیری از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه است و این مهم ترین اقدام است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که بنزین ثروت ملی است، بر لزوم صرفه جویی تاکید کرد و گفت: بنزین در ایران لیتری هزار تومان فروخته می شود در حالی که در برخی کشورهای همسایه تا 10 هزار تومان هم خریداری می شود.

وی اضافه کرد: اگر بنزین کالایی مثل نان بود که به طور مساوی همه مردم استفاده می کردند طبیعی بود که هرچقدر هم پایین نگه می داشتیم، باز هم پول مردم در جیب مردم بود ولی در شرایطی که درصدی از مردم از بنزین استفاده می کنند و درصدی اصلا استفاده نمی کنند ما باید بتوانیم یارانه‌ای که از بنزین کسب می شود در جهت کمک به کسانی که نیازمند رسیدگی بیشتر هستند،به اینها داده شود.

وی درباره برخی اظهار نظرها درباره آب و برق مجانی هم گفت: نمایندگان مجلس هم مثل افراد دیگر در جامعه نظرات خود را می گویند ولی وقتی به تصویب مجلس می رسد داستان آن فرق می کند، ما چنین چیزی را در بودجه ندیده ایم و هر کسی هم بخواهد آن را در بودجه بگذارد باید مشخص کند چیزی که از بودجه کم می شود از کجا جبران می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بودجه ای که امروز بررسی می‌کنیم توانایی این که رقم بزرگ به این گونه از آن کم شود را ندارد ضمن این که در هر کشوری در دنیا وقتی هر چیزی رایگان شد دیگر کسی نمی‌تواند مصرف آن را کنترل کند.

واعظی درپاسخ به سوالی دیگر درباره حقوق های نجومی نیز اظهارداشت: باید این موضوع در کل کشور با هم انجام شود، در قصه حقوق نجومی در بسیاری از جاها رقم های 10 و 20 میلیون پرداخت می شد و ما در آن زمان نجابت کردیم و نخواستیم به این موضوع دامن بزنیم. گفتیم ما خودمان آن را اعلام کردیم و خودمان هم این موضوع را حل می کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بحث این است که باید مجلس، قوه قضاییه و نهادهای مختلف حضور داشته باشند و کل حقوقی که دریافت می کنند را اعلام کنند. چیزی که در حال حاضر خیلی معلوم و شفاف است و زیر میزی هم ندارد، حقوق افراد دولتی است.اگر بقیه هم حضور پیدا کنند دولت هم در این زمینه پیش قدم است

وی در پاسخ به پرسشی درباره اختصاص بنزین به افرادی که خودرو ندارند، افزود: این طرح در دولت مورد بررسی قرار گرفت، نقطه قوتش این است که همه به اندازه هم مصرف می کنند اما نقاط ضعف این طرح بر نقاط مثبتش غلبه دارد به همین دلیلی دولت وارد این بحث نشده است.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره ورود کالا با ارز دولتی اظهار داشت: کمیته ای در این خصوص دو هفته درباره کالاهای مورد نیاز مردم بحث کرد که 25 قلم کالا را شامل می شد امسال این اقلام با ارز 4200 تومان وارد می شود و به دستور رییس جمهوری در بودجه سال 98 هم 4200 تومان دیده شده است.

واعظی افزود: از نظر دولت تعداد و رقم آن افزایش پیدا نمی کند چون برای ما بسیار مهم است نیازمندی های مردم ارزان به دستشان برسد؛ در این باره رییس جمهوری وزارت صنعت را مسئول این کار کرده است.

وی یادآور شد: اینجا دو اتفاق خواهد افتاد نخست اینکه به دلیل ارزان بودن این اقلام در شهرهای مرزی قاچاق می شود که باید جلوی این کار گرفته شود و دیگر اینکه به دلیل آن که دست به دست می شود، اقلام گران تر به دست مردم می رسد.

وی تاکید کرد: زمانی که ارز 17 تا 19 هزار تومان بود قیمت کالاها افزایش یافت، الان نرخ ارز نصف شده است به طوری که دیروز زیر 10 هزار تومان خرید و فروش شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: طبیعی است که در این وضعیت قیمت کالاها کاهش یابد رییس جمهوری به وزارت صنعت در این خصوص دستوراتی را داده است و اصناف و تجار هم در این زمینه باید کمک کنند و مردم هم در خریدها به شکلی کمک کنند تا قیمت کالاها کاهش یابد.

واعظی با یادآوری این که سه استاندار تهران، البرز و سمنان در جلسه هیات دولت منصوب شدند و پس از اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان و استعفای برخی استانداران، تنها چهار استان باقی مانده است که با تلاش وزارت کشور در اسرع وقت استانداران جدید را معرفی کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخورد گرجستان با اتباع ایرانی هم گفت: وزارت امور خارجه این موضوع را با قدرت بررسی و پیگیری کرد، سفیر این کشور در این خصوص احضار شد و سفیر ایران در گرجستان پیگیر این ماجراست.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: وزارت امور خارجه در این باره از مردم خواست تا زمان اصلاح روش گرجستان به این کشور سفر نکنند. ما پیگیر هستیم و نتایج آن متعاقبا اعلام می شود.

واعظی درباره نامه دی ماه سال 96 معاون اول رییس جمهوری به رهبر معظم انقلاب در خصوص اوضاع کشور و رفع حصر، اظهار داشت: این نامه را ندیدم ولی اگر تایید شود به مردم اعلام می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits