دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نتیجه جلسه علنی مجلس برای بررسی CFT چه شد ؟
1
برای بررسی طرح CFT (لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ) امروز جلسه علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. 
طرح cft ، طرح fatf ، مجلس

برای بررسی طرح CFT (لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ) امروز جلسه علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

مجله دلگرم: جلسه کمیسیون امنیت ملی از حدود ساعت هفت صبح امروز (یکشنبه‌) در محل صحن مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) آغاز شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان آن هم اکثرا از اعضای فراکسیون ولایی صبح امروز جلسه‌ای را با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات، اقتصاد، بانک مرکزی و جمعی از صاحبنظران دانشگاهی برای بررسی لایحه CFT و کنوانسیون‌های مرتبط با FATF را برگزار کردند.

این‌ در حالی است که فراکسیون ولایی نیز در همان ساعت در جلسه جداگانه‌ای به بررسی ابعاد لایحه CFT پرداخته و اعضای این فراکسیون در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر نشدند.

جلسه کمیسیون امنیت ملی به ریاست فلاحت پیشه، رییس این کمیسیون در محل صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

البته اعضای فراکسیون ولایی در اواخر جلسه به جمع نمایندگان پیوستند.


طرح cft ، طرح fatf ، مجلس

تجمع مخالفان مقابل مجلس

همزمان با بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مخالفان این لایحه از دقایقی قبل مقابل ساختمان بهارستان تجمع کردند.

تجمع کنندگان که به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسند با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواهان تصویب نشدن لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم هستند.

در پلاکارد‌های مخالفان این لایحه نوشته شده است: نباید مجلس CFT را تصویب کند، نباید سرنوشت مشابه برجام را در کشور ایجاد کنیم، ما مخالفان لایحه CFT هستیم.

این تجمع کنندگان هیچ شعاری نمی‌دهند و تنها مقابل مجلس با پلاکارد‌هایی به سمت خیابان ایستاده اند.

طرح cft ، طرح fatf ، مجلس

از میان 271 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس 143 نماینده رای موافق، 120 نماینده رای مخالف و 5 نماینده رای ممتنع دادند. این لایحه تصویب شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits