دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حمید باقری درمنی کیست + تصاویر ح ب د بزرگترین مفسد اقتصادی
26
حمید باقر درمنی یا همان "ح ب د" ، بزرگترین مفسد اقتصادی کشور است که این روزها خبر محاکمه او بسیار داغ است، او روز شنبه 3 شهریور 97 به دادگاه رفت، اتهامات او به شرح ذیل است

حمید باقر درمنی یا همان "ح ب د" ، بزرگترین مفسد اقتصادی کشور است که این روزها خبر محاکمه او بسیار داغ است.

مجله دلگرم- اولین بار نام «ح.ب.د»، در اوایل سال ۱۳۸۶ مطرح شد. در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۸۶، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای از دستگیری قاچاقچی و مفسد اقتصادی دانه‌درشتی به نام « ح.ب.د» خبر داد و از او به عنوان «بدهکار ۲ هزار میلیارد تومانی بانکی که یک روز پس از دستگیری با اخذ تعهد اخلاقی آزاد شد» نام برده بود.

باقری درمنی که بود ؟

حمید باقری درمنی در دادگاه خود را اینگونه معرفی کرده : من حمید باقری درمنی فرزند محمدباقر متاهل، متولد سال 1348 هستم.

- حمید باقری درمنی از 10 سال پیش تا کنون جزو فاسدان اقتصادی بوده که سال‌ها آزادانه و با حمایت سران نظام به فعالیت‌های خلاف اقتصادی مشغول بوده.
- درمنی بجز بدهکاری به نظام بانکی، متهم به انجام پولشویی و ایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده و با همکاری افرادی در گمرک خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سیرجان و جنوب تهران شبکه‌ فساد اقتصادی راه‌اندازی کرده بود.
- چندی پس از انتشار اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره تخلفات گسترده محمد باقری درمنی، سردار نقدی که رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود از این سِمت کناره‌گیری کرد.

حمید باقری درمنی، ح ب د ، بزرگترین مفسد اقتصادی
حمید باقر درمنی یا ح ب د، بزرگترین مفسد اقتصادی

در اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موارد تکان‌دهنده ذیل ذکر شده بود:

ح.ب.د پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود ۱۳ میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرده تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری نماید.

برابر اطلاع واصله نام گروه شرکت‌های ح.ب.د جزء لیست اعلامی رئیس دیوان محاسبات کشور است (که بانکها از دادن تسهیلات به او منع شده‌اند) که اخبار رسیده حاکی از فشار چند تن از قانون دانان قانون شکن به رئیس دیوان محاسبات جهت بازپس‌گیری نامه فوق می‌باشد.

خبر اعدام حمید باقری درمنی

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: بامداد روز شنبه مورخ 1397/10/1 حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم گردیده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

جزئیات اعدام باقری درمنی را در زیر بخوانید

حمید باقری درمنی «سلطان قیر» اعدام شد

نامبرده با ادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس به اندازه بنز، بی‌.ام.و در گرمسار و نصب سوله و اشتغالزایی برای ۱۵۰۰ نفر اقدام به اخذ ۶۰ میلیارد تومان وام می‌نماید و سپس مکان فوق را تبدیل به انبار اجناس قاچاق می‌نماید که در زمان دومین دستگیری وی به حکم بازپرس گرمسار و نیابت اعطایی به دادسرای تهران، علیرغم مقاومت ۵/۲ ساعته و جلوگیری از اجرای حکم، وی در ساعت ۱۱ شب دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل گردید. اما فردای آن روز علیرغم صراحت حکم بازپرس گرمسار مبنی بر تفهیم اتهام به نامبرده و صدور قرار بازداشت موقت برخلاف مقررات جاری آیین دادرسی با اخذ تعهد اخلاقی از متهم به قاچاق حدود ۹ میلیارد ریال، وی را آزاد می‌نمایند.

در ادامه گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نامه رئیس دفتر هماهنگی و نظارت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری به وزیر وقت اقتصاد و دارایی در خصوص نامبرده اشاره شده و آمده بود: «ح.ب.د طبق مستندات موجود رقمی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعم از ریالی و ارزی به نظام بانکی کشور بدهکار است. عمده دریافتی‌های نامبرده بازگشایی بی ضابطه ال.‌سی از سوی بانک‌های عامل و بر اساس زد و بند با برخی از پرسنل بوده است. در این میان تخلف برخی از آنان محرز می‌باشد و طبق پرونده‌های تخلفاتی طی یک سال اخیر و در دوره مدیریت جدید وزارتخانه از سوی بانک اخراج شده‌اند.

تاکنون نامبرده یک میلیارد و یکصد و پانزده میلیون دلار تسهیلات ارزی از بانک‌ها دریافت کرده و ۱۰۰ میلیون دلار نیز از صندوق ذخیره ارزی دریافت کرده که تعهدات پرداخت آن بانک‌های داخلی است و عمدتا بصورت یوزانس بوده است. تمامی بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که نامبرده به هیچ یک از تعهدات خود در قبال بانک‌ها عمل نکرده است. ایجاد سپرده به نام خود و اعضای خانواده و سوء استفاده از اعتبارات سپرده جهت کسب اعتبار شرکت زنجیره‌ای غیر فعال از دیگر شگردهای اخذ تسهیلات کلان توسط نامبرده بوده است.»

از سوی دیگر تمام فعالیت‌های نامبرده در زمینه قاچاق کالا، پولشویی و ایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده که متاسفانه با نفوذ در گمرکات خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سیرجان و جنوب تهران و زد و بند با برخی مسئولین گمرکی، مرتکب تخلفات گسترده در زمینه واردات کالا شده است. هم اکنون چند محموله بزرگ از کالاهای قاچاق شده توسط نامبرده و عوامل مربوطه توسط وزارت اطلاعات کشف و ضبط شده است و نامبرده تحت تعقیب قضایی است.

یادآور می‌شود، ح.ب.د دارای پرونده‌های قضایی مفتوح در زمینه قاچاق کالا و پولشویی با ارزش میلیاردها تومان و پرونده‌های معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی و قاچاق شمش طلا از سال ۸۳ به بعد است.

در گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از پرونده‌های رسیدگی نشده ح.ب.د، علاوه بر تأکید بر معوقات سنگین وی به سیستم بانکی از پرونده قاچاق ۲۵ قطعه شمش طلا و ۹۱ کیلوگرم طلا نیز خبر داده و افزوده شده بود: «با وجود فشارهای سنگین عناصر صاحب نفوذ که در صورت ضرورت نام آنان نیز افشاء خواهد شد پس از فراز و نشیب‌های فراوان پرونده در شعبه ۱۱۹۳ دادگاه عمومی و جزایی تهران مورد رسیدگی واقع شد. دادگاه بر اساس حکم شماره ۲ پرونده کلاسه ۸۵/۱۱۹۳/۱۶۸ به تاریخ ۲۶/۱/۱۳۸۶ علاوه بر ضبط و مصادره کلیه اموال مکشوفه، قاچاقچی ح.ب.د را به پرداخت حدود ۱۳ میلیارد ریال محکوم کرد.»

اتفاقا این خبر را روزنامه رسمی دولت، روزنامه ایران، نیز منتشر کرده بود. اما دستگیری ح.ب.د مدت زیادی ادامه نیافت و حدود چند هفته پس از انتشار اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سردار نقدی از این ستاد کناره‌گیری کرد و با حکم رئیس‌جمهور، غلامحسین الهام جایگزین وی شد.

حمید باقری درمنی، ح ب د ، بزرگترین مفسد اقتصادی

در آن زمان، منابع آگاه اذعان کردند که سردار نقدی به واسطه برخورد ضعیف با پرونده دانه‌درشت‌ها از جمله آزادی ح.ب.د از این سمت کناره‌گیری کرده است. سردار نقدی در آذرماه ۸۴ با حکم احمدی‌نژاد به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده بود

رابطه با مشایی؟

در سال ۱۳۹۲ اسنادی منتشر شد که از حمایت احمدی‌نژاد و مشایی از ح.ب.د خبر می‌داد. طبق آن اسناد، ح.ب.د که بابت بدهی معوق چند هزار میلیاردی و تخلفات گسترده تحت تعقیب بود، در آذرماه سال ۱۳۸۸ در نامه‌ای به احمدی‌نژاد خواستار مساعدت وی در تقسیط ۵ساله بدهی‌های وی به دو بانک ملی و سپه شود. این در حالی است که این بدهی‌ها در زمان نگارش نامه، چند سال بود که معوق شده بودند و همانطور که در اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ذکر شده بود، ح.ب.د از وام‌های دریافتی برای اقدامات غیرقانونی و تحصیل مال نامشروع همچون قاچاق بهره برده بود. در آن شرایط، وی از رئیس‌جمهور خواسته بود که بدهی‌اش به بانک‌ها را تقسیط ۵ ساله کنند. در پاسخ به نامه ح.ب.د، احمدی‌نژاد بدون توجه به موارد اتهامی متعددی که متوجه ح.ب.د است و همچنین بدهی معوق چند هزار میلیاردی وی و گزارش ستاد مبارزه با قاچاق درباره تخلفات گسترده او، به بانک‌های ملی و سپه دستور داده مشکل ح.ب.د را حل کنند!

به گزارش «پارس»، متعاقبا مشایی نیز در نامه‌ای که یک هفته پس از دریافت نامه ح.ب.د تهیه شده، به خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و قنبری مدیرعامل وقت بانک سپه، دستور رئیس‌جمهور به این دو بانک درباره تقسیط بدهی معوق ۵ ساله ح.ب.د را ارسال کرده بود.

حمید باقری درمنی کیست + تصاویر ح ب د بزرگترین مفسد اقتصادی

بخشی از مفاسد حمید باقری طبق حکم دادگاه تا آن زمان به اثبات رسیده بود که عبارت بودند از:

  • تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ صدها میلیاردی (که بخش اعظم آن در حق دو بانک ملی و سپه بوده است!)
  • اخذ تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی از بانک‌ها از طریق تشکیل شرکت‌های متعدد
  • عدم وجود سابقه و مراودات مالی با بانک‌های تسهیلات‌دهنده
  • عدم انطباق کالاهای وارداتی با موضوع شرکت‌ها
  • عدم تودیع وثایق کافی
  • ارائه پیش‌فاکتورهای صوری
  • عدم ورود کالا به کشور
  • مصرف تسهیلات ماخوذه در غیرماوضع
  • ارائه اطلاعات خلاف واقع در مورد وضعیت و گردش مالی شرکت‌ها
  • عدم ارائه مفاصاحساب مالیاتی
  • عدم انطباق کالاهای موجود در گمرک با کالاهای موضوع اعتبارات اسنادی
  • وجود تعهدات معوق
  • عدم رعایت سقف تخصیص تسهیلات به شرکت‌های ذینفع واحد با توجه به سرمایه شرکت‌ها
  • استفاده از ضامنان زنجیره‌ای
  • عدم انقضاء فواصل زمانی بین تاریخ افتتاح حساب جاری و تاریخ بهره‌مندی از تسهیلات بانکی
  • عدم اقامت در محدود فعالیت شعب بانک‌های تسهیلات‌دهنده
  • عدم ارائه آخرین تراز آزمایشی و گزارش حسابرسی با همدستی برخی کارکنان بانک‌ها
  • علم به نامشروع بودن تحصیل وجوه در قالب تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی به رغم عدم حائز شرایط قانونی و ضوابط بانکی
  • تحصیل مال نامشروع

علاوه بر این، بانک سپه نیز در دادخواستی، ح.ب.د را به اخلال در نظام اقتصادی کشور، خروج غیرقانونی ارز از کشور و جعل و استفاده از اسناد مجعول متهم کرده که تاکنون به این پرونده نیز همچون ده‌ها مورد تخلف دیگر ح.ب.د رسیدگی نشده است.

اما دفتر احمدی‌نژاد در جوابیه‌ای اعلام کرد که نامه مذکور، سندی جعلی است و شکایتی نیز از ح.ب.د بابت جعل امضای رئیس‌جمهور ارائه کرده است؛ شکایتی که تاکنون سرنوشت آن مشخص نشده است.

حمید باقری درمنی، ح ب د ، بزرگترین مفسد اقتصادی

دستگیری در سال ۱۳۹۳

در نهایت پس از چند سال گریز، اخیرا ح.ب.د بابت یکی از پرونده‌هایش بازداشت شد. در همین ارتباط، بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم از پرونده فساد ۴۰۰ میلیارد تومانی درباره یک بدهکار بانکی که محموله قیر گرفته و پولش را پرداخت نکرده، به عنوان موارد مشابه بابک زنجانی یاد کرد.

به گزارش «پارس»، زنگنه گفته است: «جایی که پول هست فساد هم هست خوب کار آقای بابک زنجانی هم کار عجیب و تعجب‌آوری است ولی باید رفت و پول را گرفت. البته این پرونده به قدری بزرگ است که فسادهای دیگری که در سایر شرکت‌های نفتی اتفاق افتاده و مثلا یک پرونده متعلق به یک شرکت است که به پرونده ۴۰۰ میلیارد تومانی مشهور است و چیزی شبیه به پرونده آقای بابک زنجانی است با همان شیوه خرید نفت و فروش نفت به دیگری. به قدری پرونده آقای بابک زنجانی بزرگ است که سایر پرونده‌ها در مقابل آن کوچک به چشم می‌آید. یک کسی آمده بدون اینکه ضمانت درست و حسابی بدهد یک محموله قیر را گرفته و برده و پولش را هم نداده و نمی‌دهد.»

این بدهکار ۴۰۰ میلیاردی که زنگنه از آن نام نبرده است، همین ح.ب.د است.

اکنون این ابر بدهکار، در حال محاکمه است و آخرین جلسه دادگاهی او روز شنبه برگزار شد و محاکمه او همچنان ادامه دارد...

رابطه باقری درمنی با محمود رضا خاوری

رابطه باقری درمنی با محمود رضا خاوری

رد پای خاوری در پرونده نفت جی

جوانمیر محمدی رئیس سابق بانک ملی شعبه بهار یکی از مهره‌های اصلی درمنی در تهیه فرم‌های ضمانت نامه‌های بانکی بود.
در گزارشی که فرمانده وقت نیروی انتظامی ارائه کرده بود، وی خبر از یک تخلف مالی در شعبه مذکور را داده بود؛ بدین ترتیب که درمنی که در آن زمان از بدهکاران کلان بانکی بوده از خاوری دستور پرداخت مصوبات هنگفتی را دریافت کرده بوده و با تبانی با تعدادی از کارکنان شعبه مذکور 110 فرم خام ضمانت نامه بانکی را به سرقت بردند.
جوانمیر محمدی در بخشی از اعترافات خود در دادسرا اظهار داشت: یکی از افراد درمنی به نام محمدرضا نصیری از خاوری دستور صدور ضمانت نامه‌های بانکی را گرفته بود، اما سرپرست یکی از مناطق بانک ملی دستور وی را انجام نداد که پس از 24 ساعت از سمت خود برکنار شد.

وی ادامه داد: زمانی که در خصوص این موضوع با محمدرضا نصیری صحبت کردم وی گفت: که، چون فرد مذکور از دستور خاوری سرپیچی کرد برکنار شد. همین موضوع باعث شد به قدرت درمنی پی ببرم و باعث دلگرمی من شد.

حمید باقری درمنی، ح ب د ، بزرگترین مفسد اقتصادی
جلسه محاکمه حمید باقری درمنی روز شنبه 3 شهریور 97

چرا دوباره نام حمید باقری درمنی ( سلطان قیر ) بر سر زبان‌ها افتاد؟

بدهکار بزرگ بانکی که نامش در رده های بالای جدول 575 نفری ابربدهکاران بانکی قرار گرفته اما به غیر از عناوین قاچاقچی بزرگ و بدهکار بزرک بانکی، پرونده های دیگری نیز دارد.

یکی از پیگیرترین شاکیان «ح.ب.د» یک شرکت نفتی است که تولید کننده بزرگ قیر محسوب می شود که 330 میلیارد تومان از او طلب دارد، او با ایجاد روابط بدون ضابطه با مدیران وقت این شرکت که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت است، قیر خریداری کرده و وثایق غیر موثر ارائه داده است. با گذشت سه سال از سررسید این پرداخت ها همچنان این مطالبات در کنار مطالبات معوق بانکی وصول نشده است تا مدیران جدید این شرکت در دولت یازدهم همچنان پیگیری این پرونده را در دستور کار خود داشته باشند.

معاملات «حمید باقری درمنی» با این شرکت نفتی تحت پوشش شرکت های صوری انجام می گرفته است. این شخص چندین شرکت را به ثبت رسانده و بدون آنکه نامی از خود در این شرکت ها به جا بگذارد، اقدام به خرید قیر و صادرات آن کرده است.
پس از آنکه بدهکاران این شرکت در سیستم قضایی مورد بازجویی قرار گرفتند، مشخص شد که همین شخص گرداننده اصلی این شرکت هاست به طوری که از مجموع طلب 417 میلیارد تومانی این شرکت نفتی، 330 میلیارد تومان متعلق به «ح.ب.د» است و خود نیز به آن معترف است. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در چند نوبت به سوء استفاده 400 میلیارد تومانی از یک شرکت نفتی توسط افرادی که با مدیران قبلی ارتباط ویژه داشته اند، اشاره کرده است. که نشان می دهد منظور او همین شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی نفت است.

این فرد با ایجاد رابطه با مدیران قبلی شرکت مورد نظر موفق شده با ضمانت های جعلی و غیر معتبر قیر خریداری کند و مبالغ آن را پرداخت نکند با وجود این که اصل بدهی او به شرکت 240 میلیارد تومان بپردازد اما با وثیقه 50 میلیارد تومانی آزاد شده است. به گفته منابع مطلع، این فرد بارها برای مذاکره مراجعه و حتی بدهی را قسط بندی کرده اما با حمایت هایی که از او شده، آن را پرداخت نکرده است، نکته دیگر این است که زمانی قیرها را خریداری و صادر کرده که دلار یک هزار تومان قیمت داشته و در طول این مدت با این پول توانسته ارزش افزوده فراوانی را به دست بیاورد اما در حال حاضر تنها همان ارزش ریالی بدهی به اضافه جرایم تأخیر مندرج در قرارداد، 330 میلیارد تومان است که همچنان بازپرداخت نشده است.

تهدید مدیر یک بنگاه اقتصادی از سوی درمنی

آنطور که خبرنگار میزان کسب اطلاع کرده است، در همان زمان درمنی که همچنان خود را صاحب نفوذ در برخی دستگاه‌ها میدانسته، همزمان با مذاکره برای بدست آوردن رضایت شکات، اقدام به تهدید نیز می‌کرده است.

بنابراین گزارش، باقری درمنی در تماس تلفنی با مدیر یکی از بنگاه‌های اقتصادی شاکی پرونده بدون هیچ مقدمه‌ای با حالت تهدید به این مدیر می‌گوید: "یا شکایت را پس بگیر یا سر دو هفته برکنارت می‌کنم"!

البته این تهدید باقری درمنی راه به جایی نبرد.


آخرین صحبت های باقری درمنی قبل از اعدام


مطالب مرتبط :

با ما در مجله دلگرم همراه باشید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (26 رای)  

۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سمیرا | ۵ سال پیش
این بیچاره اعدام شد تا بقیه اصل کاری ها و گردن کلفتها گیر نیفتند.باید حبس ابد میدادند نه اعدام ....اعدام برای قصاص نفس ...
0
0
دانیال | ۵ سال پیش
الان مردم باید مطالبه کنند کیا داشتند براش لابی میکردن که آزاد بشه نقش عبدا.. نوری خانم شهیدی چیه این وسط؟ چرا اصلاح طلبها شدیدا دنبال آزادی و احتمالا فراری دادنش کنار دست خاوری بودن؟
0
0
فرهاد صمدی نارمکی | ۵ سال پیش
من که بهشون شک دارم از بردن نام اینها حزر میکنند چه برسه به نشون دادن تصویرشون شک من یکی دوتا نیست ومهمتر اینکه اعدام شون به تنهایی فایده ای نداره هروقت تونستند اموال دزدیده شده را چه درداخل وچه ازخارج پس بگیرند اونموقع من وامثال من تاحدودی از شک هامون برطرف می شه.
0
0
انسان | ۵ سال پیش
آره زودتر اعدامشون کنین هر چقدر بیشتر هم بزنین بوش بیشتر بلند میشه
0
0
arami | ۵ سال پیش
اگر علی (ع) حاکم ایران بود:
1قوانین رو طوری اصلاح میکردکه کسی نتونه اونها رو دور بزنه
2 کلیه کارمندن دولتی و رجال رو که با اختلاسگرهمکاری کردند رو محاکمه و از دولت اخراج میکرد
3کلیه جلسات دادگاه رو علنی برگزار میکرد
3تفاوتی بین اختلاس برادر و پسر خودش و یه ادم غریبه نمیدید و همه رو به سزای اعمالسون میرسوند
4بعد از گرفتن پول اختلاسگر همه مردم حس میکردند که اون پول وارد زندگیشون شده
0
0
حق دوست | ۵ سال پیش
با حکم اعدام درمنی_ علیرضا مسلمی مباشر درمنی داره میچرخه به ریش ملت میخنده. مسلمی را از بدو تولدش میشناسم همکلاس بودیم خانوادش خیلی فقیر بودن نان نداشتند بخورن همه داراییشون یه خونه خرابه خشتی روستایی که ارزشش معاوضه با 10گوسفند بود اما حالا سال97 بعد 10سال که امین درمنی بود تبدیل شد به جوان38ساله با میلیاردها املاک و ثروت و کارخانه! قاضی صلواتی بلد نبود از مسلمی سوال کند چطوری ظرف ده سال میلیارد شده؟!! پولهای نامشروع باقری درمنی نزد مسلمی است
0
0
احمد | ۵ سال پیش
باسلام کسی که مستقیم کسی را نکشته باشد. حتی سلطان سکه هم که باشد باید حبس باشد وتا انجا که می شود پول پس گرفته شود. واخرین اجرای ان حبس ابد باید باشد واعدام فقط برای قتل نفس است کسی که مستقیما یک شخص یا افرادی را به قتل رسانده باشد وقیاس نمودن در این موارد نوعی غلو است.
0
0
hamid | ۵ سال پیش
بنظر من این فرد با استفاده از نفوذ افراد و وابستگی به جریان خاصی اعم از سیاسی و اقتصادی و با حمایت مدیران دولتی توانسته این همه تسهیلات بگیرد. متاسفانه این فرد بیش از یک میلیارد و دویست میلون دلار تسهیلات ارزی گرفته و هیچ کدانم را پرداخت نکرده است و تمام آنها را از کشور خارج کرده است اعدام او ضرر به اقتصاد مملکت و کم شدن رد پای حامیان اوست . فقط حامیان او سود می برند که حتما از منافع مالی خوبی برخوردار شده اند
0
0
پاسخ ها:
ایران من | ۵ سال پیش
اگه اعدامش نکنند بقیه هم زنجیر وار گیر میوفتن پس باید اعدام شود تا ردی از بقیه جا نماند این قانون اساسی ایرانه
0
0

hits