دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ملت ایران در برابر دشمنی ها از کشور دفاع می کند
0
لاهیجان - ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با اقتدار در برابر همه دشمنی ها ایستاده است و از کشور دفاع می کند. به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسین سلامی شامگاه سه...

لاهیجان - ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با اقتدار در برابر همه دشمنی ها ایستاده است و از کشور دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسین سلامی شامگاه سه شنبه در مراسم نخستین سالگرد شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور شلمانی در گلزار شهدای شلمان شهرستان لنگرود در شرق استان گیلان افزود: آمریکا می خواهد با جنگ روانی، مردم ایران را در برابر مسئولان قرار دهد تا آنان را مجبور به مذاکره با این کشور شوند اما ملت ایران با بصیرت و آگاهی درس مهمی خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته، شاهد دشمنی ها و توطئه های فراوانی بوده و بیش از سایر کشورها در معرض تهدید قرار گرفته ولی تا به امروز مردم ما با ایثار و شهادت ، اجازه نداده اند دشمنان به هدف شوم خود برسند.
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: طی چهار دهه گذشته دشمنان این نظام در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده و با بهره گیری از همه ابزارها به دنبال نابودی انقلاب و نظام مقدس اسلامی هستند که وجود همین شهدا و ادامه راه آنان ، دلیل عدم موفقیت آنهاست.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد با جنگ اقتصادی، ایران را به زانو درآورد ولی ملت ما با تکیه به قدرت الهی و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری و ایمان، به پیروزی خواهد رسید.
سردار سلامی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد خاورمیانه امن برای رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: با وجود همه تلاش های انجام شده، امروز چیزی جز کابوس برای این رژیم جعلی در منطقه وجود ندارد و نخواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شهید حسین پور متعلق به گیلان، شهرستان لنگرود و شلمان نیست بلکه متعلق به ملت ایران است، گفت: گیلان در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و همچنین دفاع از حریم اهل بیت (ع) نمونه های فراوانی همانند شهید حسین پور تقدیم کرده و شهدا با پیروی از سرور و سالار شهیدان و فرهنگ عاشورایی در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کردند که این، نشان دهنده عظمت کار شهدا و پیروی از مکتب حسینی است.
جانشین فرمانده کل سپاه ویژگی های شخصیتی شهید حسین پور را برگرفته از تربیت صحیح خانوادگی و سیره و روش ائمه اطهار (ع) و عشق به قرآن دانست و افزود: همه کسانی که خواهان دستیابی به ارزش ها و فضیلت های انسانی هستند، باید از این شهید بزرگوار الگوبرداری کنند.
وی اضافه کرد: شهیدان ما به استقبال خطر می روند و در راه خدا از جان شان نیز می گذرند در حالی که دشمن با نزدیک شدن به خطر، احساس افسردگی و زبونی می کند.
مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی متولد شهریورماه سال ۱۳۶۴ در شهر شلمان لنگرود است که در ۱۶ مردادماه سال ۱۳۹۶ ، در شهر دیرالزور سوریه و در جریان عملیات مستشاری به شهادت رسید.
شهید حسین‌پور در سال ۱۳۹۷ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان شهید نمونه کشوری انتخاب شده است.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits