دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
امنیت اقیانوس هند را با همکاری همسایگان تامین می کنیم
0
مجله دلگرم - فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی پاکستان و ژاپن گفت: امیدواریم فارغ از کشورهای بیگانه بتوانیم امنیت اقیانوس هند را فقط با حضور و همکاری کشورهای منطقه برقرار کنیم....

مجله دلگرم - فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی پاکستان و ژاپن گفت: امیدواریم فارغ از کشورهای بیگانه بتوانیم امنیت اقیانوس هند را فقط با حضور و همکاری کشورهای منطقه برقرار کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، وابستگان نظامی کشورهای پاکستان و ژاپن امروز (دوشنبه 15 مرداد 97) در دیدارهایی جداگانه با حضور در ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی نداجا دیدار و گفت و گو کردند.
امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی قدیم و جدید پاکستان گفت: امیدواریم بتوانیم روابط حسنه و پایداری راکه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان و به خصوص نیروی دریایی ارتش دو کشور وجود دارد، به نحو احسن ارتقا دهیم.
وی افزود: علاقمندی برای حضور دیگران در این منطقه به معنی خوش آمدگویی به آنها است و این همان امنیت عاریه ای است و امنیتی که به این صورت باشد، پایدار نخواهد بود.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تبادل آموزش ها و تجربیات بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان تصریح کرد: ما کشور و مردم پاکستان را برادران خود می‌دانیم و خوشحالیم که به عنوان یک کشور دوست و برادر همیشه در کنار این کشور باشیم.
دریادار خانزادی با اشاره به مدت ریاست ایران بر آیونز (IONS) تاکید کرد: باید بتوانیم با کشورهای منطقه برای انجام هرچه بهتر تعامل در راستای بهبود و افزایش امنیت در دریا موقعیت بهتری کسب کنیم و در این راه کشور پاکستان را همواره در کنار خود احساس می کنیم.
اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز) شامل 23 عضو دائم و 9 عضو ناظر است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس به شمار می رود.
این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده است، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 سال ریاست آن را برعهده دارد.
هدف از تشکیل اجلاس فرماندهان نیروی دریایی اقیانوس هند، افزایش همکاری دریایی کشورهای ساحلی اقیانوس هند و استفاده از ظرفیت تمام این کشورها برای مقابله با چالش ها به خصوص امنیت و ثبات دریایی است.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کاپیتان «فیصل شاه» وابسته نظامی قدیم کشور پاکستان تشکر و برای او آرزوی موفقیت کرد.
در این مراسم فیصل شاه با اشاره به روابط حسنه نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان گفت: در مدت حضور بنده به عنوان وابسته نظامی در ایران چند موضوع مهم از جمله سه بار حضور شناورهای پاکستانی در ناوگان دریایی بندرعباس، اعزام کشتی بادبانی رهنورد برای آموزش افسران، بازدید شناورهای نیروی دریایی ارتش از بندر کراچی و حضور فرمانده نیروی دریایی کشور پاکستان بعد از 18 سال در ایران اتفاق افتاد که بسیار مهم و حائز اهمیت بود.
وی افزود: همواره تعاملات بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان پایدار و مبتنی بر دیپلماسی دریایی بوده و بازدید متقابل از ناوگان های دریایی وجود داشته است.
امیر دریادار خانزادی همچنین در دیداری جداگانه با وابسته نظامی ژاپن گفت: علاقمندیم از ظرفیت های جغرافیایی، تاریخی، ژئوپلتیکی و فناوری بین دو کشور ایران و ژاپن استفاده کنیم. در اجلاس آیونز ملاقات‌هایی با مقامات ژاپنی داشتیم اما به دنبال جلسات دیگری هستیم تا بتوانیم روابط دریایی خود را گسترش دهیم.
وابسته نظامی ژاپن نیز اظهار داشت: پیام شما را به توکیو منتقل می کنم و بسیار امیدوارم بتوانم بر تقویت روابط حسنه دو کشور بیافزایم.
اجتمام*7029*1834




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits