دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سخنان سردار جلالی در مورد فیلترینگ تلگرام
0
سردار جلالی: با فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از اطلاعات کشور به خارج گرفته شد

به گزارش دلگرم و به نقل از پایگاه خبری انتخاب، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل بیان داشت: با تصمیم شورای عالی فضای مجازی و فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از این اطلاعات گرفته شد. نحوه برخورد آمریکایی ها با کره شمالی الگویی ست که آمریکایی ها از آن می خواهند استفاده کنند یعنی توانستند با فشارهای مختلف کره را وادار به مذاکره کنند پس در ذهنشان می خواهند همان برنامه را با کمی تغییرات علیه ایران بکار بگیرند.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام با رویکرد و تهدیدات جدیدی از سوی آمریکا روبرو شدیم که آمریکایی ها اسم آن را جنگ هیبریدی گذاشته اند.

آمریکایی ها با جنگ هیبریدی می خواهند ما را مجبور به پذیردش خواسته هایشان کنند

وی ادامه داد: این جنگ یک جنگ ترکیبی ست(Hibrid warefare) و شامل بخش های مختلفی ست که از همه فناوری ها در آن استفاده می کنند همچنین موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. استراتژی دشمنان استفاده از قابلیت ها و ظرفیت هایی است که بصورت ترکیبی با هم تلفیق شود و در راستای اهدافشان حرکت کند. آمریکایی ها از این استراتژی دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال میکنند؛ هدف اول آنها مجبور کردن ایران به پذیرش شرایط آنهاست چیزی شبیه شروط دوازده گانه وزیر خارجه شان، هدف ثانویه آن ها در صورت نتیجه دادن برنامه هایشان سوق دادن ایران به سمت درگیری های داخلی و آشوب است.

سردار جلالی گفت: سناریوی دشمن سه سطح دارد:

1 - یک سطح آن سطح راهبردی ست که شامل هماهنگی در سطح بین الملل برای تنظیم روابط ایران، اروپا و دیگر کشورها در غالب برجام ، همچنین هماهنگ کردن همه کشورها در راستای استراتژی خودشان.

2 - سطح دیگر سطح عملیاتی ست، یعنی هماهنگی همه ابزارها که می تواند در غالب جنگ هیبریدی عمل کند که شامل عملیات روانی، امنیتی، لایه های اقتصادی وسایبری، امنیت ملی و آشوب را دربر می گیرد. آمریکایی ها یک حرکتی را راه انداختند که به آن سازماندهی جریان بی سر می گویند زیرا اگر جریان مخالف سر یا رهبر داشته باشد دستگاه های اطلاعاتی ایران به خوبی می توانند آن را شناسایی و قطع کنند پس با اقدامات اولیه امنیتی نمیتوان رهبر یا سرآشوب را پیدا کرد.

3 – سطح سوم سطح اجرایی است که عمدتا در عرصه های اجرایی و در عرصه های اقتصادی و عملیات روانی شکل می گیرد.

مفسدان اقتصادی سربازان آمریکایی هستند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند در غالب شبکه های اجتماعی هماهنگی های لازم را انجام دهند مثلا در آشوب های سال گذشته ما دو لایه از شبکه را پیدا کردیم که یکی از آنها شبکه عملیاتی مبتنی بر شبکه تلگرام و دیگری شبکه نخبگان و مسئولین از طریق توییتر بود آنها توانسته بودند این دو شبکه را هماهنگ و اهداف خود را دنبال کنند. آمریکایی ها در استراتژی هایشان مفسدین اقتصادی را سرباز خود می دانند زیرا آنها به دنبال منافع شخصی هستند اما در جهت اهداف آمریکا حرکت می کنندمفسدین اقتصادی در چارچوب استراتژی تهاجمی اقتصادی از از دشمن آمریکایی اقدام می کنند.

با فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از اطلاعات کشور به خارج گرفته شد

وی افزود: با تصمیم شورای عالی فضای مجازی و فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از این اطلاعات گرفته شد. نحوه برخورد آمریکایی ها با کره شمالی الگویی ست که آمریکایی ها از آن می خواهند استفاده کنند یعنی توانستند با فشارهای مختلف کره را وادار به مذاکره کنند پس در ذهنشان می خواهند همان برنامه را با کمی تغییرات علیه ایران بکار بگیرند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits