دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده صاحب منصبان کوتاه نیامده است
0
تهران- ایرنا- معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده و جرایم مربوط به صاحب منصبان و افرادی که دارای جایگاه و موقعیتی هستند، کوتاه نیامده است. به گزارش ایرنا از قوه...

تهران- ایرنا- معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده و جرایم مربوط به صاحب منصبان و افرادی که دارای جایگاه و موقعیتی هستند، کوتاه نیامده است.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای عصر روز سه شنبه در نشست دانشجویی تحت عنوان «قوه قضاییه در بوته نقد» که در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء شهر آبعلی برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در پرونده برادر رئیس جمهوری و برادر معاون اول رئیس جمهوری، قوه قضاییه نتوانسته خوب عمل کند، اظهار داشت: در مورد این دو پرونده، قوه قضاییه و قاضی ملاحظه نکرده که فلانی برادر رئیس جمهوری است و پرونده تشکیل شده است.
این مقام مسئول در دستگاه قضایی افزود: قاضی وقتی دیده اتهام متوجه برادر رئیس جمهوری یا برادر معاون اول رئیس جمهوری است، قرار وثیقه صادر کرده است و اکنون نیز رسیدگی به این پرونده ها ادامه دارد.
وی اضافه کرد: اینکه این موضوع طول کشیده، قبول دارم اما در برخی پرونده ها زمان بیشتر از زمان منطقی طول می کشد و در این گونه موارد چند مانع وجود دارد.
محسنی اژه ای توضیح داد: قوه قضاییه واقعا به میزان ماموریتی که دارد بودجه، کادر اداری و قضایی ندارد؛ ضمن اینکه بسیاری از افرادی که تشکیلاتی کار می کنند و موقعیت دارند، کار را به گونه ای انجام نمی دهند که قاضی بتواند فوراً آن را اثبات کند.
معاون اول دستگاه قضا افزود: به عنوان مثال مهدی هاشمی موقعیت و جایگاه داشت و از هر چیزی که در بازرسی کل کشور بود، اطلاع پیدا می کرد. افرادی هستند که زمان دستگیری خود را محاسبه می کنند و همین مسائل موجب می شود بررسی پرونده ها طولانی شود اما قوه قضاییه نسبت به صاحب منصبان کوتاه نیامده است.
محسنی اژه ای تصریح کرد: بارها و بارها گفته ایم برای شفافیت، باید دادگاه های علنی، منتشر شود اما مجلس با قانونی که تصویب کرده جلوی این کار را گرفته است. برای چندمین بار اصلاحیه به مجلس بردیم و استدعا می کنیم و اعتقادمان بر این است که دادگاهی که علنی برگزار می شود، منتشر شود.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا تاکنون قضات مفسد معرفی نشدند، گفت: تا حکمی قطعی نشود، نمی توانیم اعلام کنیم و روز گذشته نیز آیت الله آملی از دادسرای انتظامی قضات این موضوع را پیگیری می کرد.
ادامه دارد...
اجتمام**ع.ی*1834




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits