دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
جزئیات دیدار لاریجانی با نایب رئیس مجلس آلمان - رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با بیان اینکه دموکرا-جزئیات-دیدار-لاریجانی-نایب-رئیس-مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با بیان اینکه دموکراسی در کشورها با حمایت از تروریست‌ها حاکم نمی‌شود، گفت:‌ سیاست‌ قدرت‌های جهانی در منطقه از جمله در سوریه دوگانه است.

به‌ گزارش مشرق، کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان ظهر امروز یکشنبه با حضور در پارلمان، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی با تأکید بر اهمیت مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور، گفت: رایزنی و مذاکرات مستمر پیرامون موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی می تواند به توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف منجر گردد. وی در همین راستا بر اهمیت گسترش همکاری های پارلمانی تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از سیاست های دوگانه قدرت جهانی در منطقه از جمله در سوریه گفت: با حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از تروریست‌ها نمی‌توان در کشوری دموکراسی حاکم کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن توهین به ادیان آسمانی تصریح کرد: توهین به ادیان و پیامبران الهی به بهانه آزادی بیان باعث تحریک احساسات و نفرت پراکنی می شود، از این‌رو آزادی فکر باید سبب تعالی و رشد انسان ها شود.

رئیس قوه مقننه، در پایان حل مشکلات محیط زیستی و ریزگردها را یک معضل مهم منطقه ای دانست و بر همکاری مشترک تمام کشورها و متخصصین جهانی محیط زیست در حل آن تأکید کرد.

در ادامه کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان با تأکید بر لزوم فعال تر شدن مراودات مجالس دو کشور در موضوعات مهم فیمابین گفت: بسترهای فراوانی در زمینه های گوناگون سیاسی و اقتصادی و منطقه ای میان آلمان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می تواند به برقراری ثبات و آرامش و از بین بردن خشونت ها کمک نماید.

کلودیا روت همچنین بر پایان هر چه سریعتر جنگ و خونریزی در سوریه تأکید کرد و افزود: گفتگو و مذاکرات کشورهای قدرتمند منطقه به ویژه ایران می تواند به خاتمه هر چه سریعتر بحران سوریه منجر گردد.

وی در پایان بر علاقمندی کشور آلمان بر توسعه همکاری های مشترک در بخش زیست محیطی میان دو کشور تأکید کرد.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits