دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تشریح طرح های توسعه ای دزفول از زبان فرماندار
1
تشریح طرح های توسعه ای دزفول از زبان فرماندار - به گزارش ایرنا ' حبیب اله آصفی' روز سه شنبه در نش-تشریح-توسعه-دزفول-زبان-فرماندار
تشریح طرح های توسعه ای دزفول از زبان فرماندار

به گزارش ایرنا ' حبیب اله آصفی' روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان عملکرد 9 ماهه خود در سمت فرماندار ویژه این شهرستان افزود:دزفول از ظرفیت بالایی در بخش گردشگری و کشاورزی برخوردار است که با برنامه ریزی و کمک به سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان ، اقتصاد استان خوزستان را به واسطه این ظرفیت ها متحول کرد.

وی از شهرستان دزفول به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب ، رودخانه دز ، فضای سبز و باغ های مرکبات همچنین مناطق منحصربفرد طبیعی به عنوان کانون گردشگری استان خوزستان نام برد و گفت:با توجه به این ظرفیت ها و در نخستین گام در راستای توسعه گردشگری ،طرح احداث فضاهای تفریحی سنتی در باغ های مرکبات دزفول با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در دست طراحی و اجراست.

آصفی افزود:در این طرح ضمن حفاظت از باغ های مرکبات ، فضایی به عنوان استراحتگاه و سفره خانه سنتی بر اساس سبک معماری منطقه در باغ های مرکبات طراحی و احداث می شود تا گردشگران در سفر به دزفول از آنها استفاده نمایند.

وی طراحی 9 رستوران سنتی و 10 استراحتگاه را از جمله طرح های در دست اجرا در این راستا عنوان کرد و گفت:علاوه بر این 500 هکتار زمین در بخش شهیون دزفول به احداث فضاهای تفریحی گردشی در مجاورت دریاچه سد دز اختصاص یافته است.

معاون استاندار خوزستان گفت:از آنجا که طرح توسعه پارک های آبی در استان خوزستان به تصویب رسیده و در دست اجراست لذا با توجه به رودخانه دز تعدادی از این پارک ها در شهرستان دزفول احداث خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول در ادامه از بخش کشاورزی به عنوان اولویت نخست این شهرستان در راستای رونق اقتصادی منطقه نام برد و گفت:تولید حدود یک میلیون تن محصول سالم و ارگانیک در دزفول توجه تجار و بازرگانان بسیاری از کشورها را جلب کرده و در این راستا تعدادی بازرگان از کشورهای منطقه و نیز روسیه و اوکراین به دزفول سفر کرده و وارد عقد قرار داد با کشاورزان و تولید کنندگان این شهرستان شده ضمن اینکه صادرات برخی محصولات در حال انجام است.

وی دانش بالای کشاورزی را ظرفیتی مهم در این بخش دانست و بیان داشت:کیفیت بالای محصولات کشاورزی تولید دزفول موجب شده تا برخی صادر کنندگان سایر استانهای کشور ، محصولات خود را تحت عنوان محصول دزفول به خارج صادر کنند که با تقویت کارگاه های بسته بندی در دزفول تلاش می شود ضمن افزایش میزان صادرات ، تجار و تولید کنندگان دزفولی خود وارد بازار تجارت خارجی شده و محصولات منطقه را به سایر کشورها صادر نمایند.

آصفی از احداث یک کارخانه تولید شکر در دزفول با ظرفیت روزانه پنجهزار تن چغندر قند خبر داد و گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی با سرمایه گذاری بنیاد برکت ، بنیاد کوثر ، قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه ، سازمان تعاون روستایی و سازمان اتکا در 30 هکتار از اراضی مجتمع کشت و صنعت شهید رجایی دزفول احداث می شود که مقدمات خرید ماشین آلات کارخانه شکر دزفول از خارج کشور در حال انجام است.

فرماندار ویژه دزفول همچنین به پیگیری صورت گرفته برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در پادگان شهید باکری دزفول با هماهنگی قرارگاه سازندگی سپاه اشاره کرد و گفت:موافقت اولیه این طرح اخذ شده است.

وی همچنین در خصوص احداث مجتمع گلخانه ای تولید بذر دزفول در زمینی به مساحت 50 هکتار گفت:این طرح به عنوان گام نخست در خودکفایی کشور در تولید بذر محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد که با همکاری سپاه اجرایی می شود.

آصفی در تشریح اقدام صورت گرفته برای حل مشکل زمین ترمینال فرودگاه دزفول بیان داشت:

پس از 13 سال مشکل زمین ترمینال فرودگاه دزفول حل شده و هشت هکتار زمین به این امر اختصاص یافت ضمن اینکه شمار پروازهای فرودگاه دزفول به 24 پرواز در هفته افزایش یافته و تلاش برای برقراری خط پروازی به مشهد و کیش تا پایان سال در حال انجام است.

فرماندار ویژه دزفول همچنین در این نشست به اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت در این شهرستان از جمله کارخانه فولاد ، کارخانه لوله سازی درون چاهی ، پالایشگاه و کارخانه سیمان نیز اشاره کرد و گفت:به منظور کمک به کارخانجات و واحدهای صنعتی این شهرستان که با مشکل مواجه شده اند اخیرا یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه طبق قانون ، دولت به عنوان مجری و متولی طرح ها و برنامه ها در کشور شناخته می شود و وظیفه اجرا و خدمتگزاری دارد افزود:بیان اقدامات صورت گرفته در دزفول در بخش های مختلف کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و سایر بخش ها غیر از آنچه که گفته شد واقعیت ندارد.

648

انتهای پیام /*

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits