دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیماری تب مالت سه سال اخیر در کردستان روند صعودی داشته است
0
بیماری تب مالت سه سال اخیر در کردستان روند صعودی داشته است - به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزش-بیماری-مالت-اخیر-کردستان-روند-صعودی
بیماری تب مالت سه سال اخیر در کردستان روند صعودی داشته است

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر فرزام بیدارپور تب مالت را جزو بیماری های بومی کشور دانست و گفت: منطقه غرب کشور بویژه استان های لرستان، مرکزی، همدان، زنجان، آذربایجان غربی و کردستان یکی از کانون های مهم این بیماری است.

وی اظهارکرد: در سال 90 بیش از 540 نفر، در سال 91 حدود 760 نفر و در سال 92 بیش از 970 نفر به این بیماری مبتلا شدند.

وی یادآور شد: در سه سال اخیر شهرستان های بیجار، دهگلان، قروه و دیواندره بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را در شهر و روستا به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تب مالت یا برسلوز را مهمترین بیماری مشترک بین انسان و دام دانست و گفت: تب، خستگی، کوفتگی، درد عضلات و مفاصل، سردرد و ضعف و بی حالی از شایع ترین علایم این بیماری است.

بیدارپور افزون بر شناسایی به موقع، ثبت و درمان استاندارد بیماری، آموزش و اطلاع رسانی به روستاییان را در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری مهم ارزیابی کرد.

در سال جاری بیش از 900 بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان درمان شدند.ک/1

7352/533


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits