دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مدرسه کهنه و قدیمی روستای نشکاش تهدیدی جدی تر از مین
0
مدرسه کهنه و قدیمی روستای نشکاش تهدیدی جدی تر از مین - به گزارش خبرنگار ایرنا، والدین شش کودک قربانی مین-مدرسه-کهنه-قدیمی-روستای-نشکاش-تهدیدی
مدرسه کهنه و قدیمی روستای نشکاش تهدیدی جدی تر از مین

به گزارش خبرنگار ایرنا، والدین شش کودک قربانی مین روستای نشکاش مریوان که پاییز امسال به دیدار استاندار کردستان آمده بودند در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفتند: مدرسه روستای نشکاش که 14دانش آموز در آن مشغول تحصیل هستند فرسوده و قدیمی است و از شش سال گذشته دستور تخریب آن صادر شده اما تاکتون تخریب نشده است.

محمد ضیایی مقدم رییس شورای اسلامی روستای نشکاش و پدر یکی از کودکان قربانی مین در این ارتباط گفت: تمام دیوارهای این مدرسه قدیمی و ترک خورده و هر آن احتمال ریزش آن وجود دارد.

به گفته وی در این روستا تنها مقطع ابتدایی از کلاس اول تا ششم فعال است و تنها مدرسه قدیمی و فرسوده روستا نیز دارای سه اتاق و سه کلاس درس است.

ناصر کریمی یکی دیگر از والدین این کودکان گفت: روستای نشکاش امروز نیاز به یک مدرسه مناسب و استاندارد برای تحصیل دانش آموزان دارد تا دانش آموزان بتوانند با خیال راحت و در فضایی امن به تحصیل بپردازند.

وی افزود: اهالی روستا بیم آن دارند که هر آن ساختمان مدرسه فرو بریزد و برای دانش آموزان مشکلی پیش بیاید.

فاتح دژآهنگ یکی دیگر از اهالی این روستا با اشاره به حادثه ای که برای کودکان نشکاش پیش آمده است، گفت: انفجار مین و مجروح شدن شش کودک روستا، فضای ناراحت کننده ای در نشکاش بوجود آورده و از مسوولان درخواست می کنیم با تخریب مدرسه فعلی و احداث ساختمانی جدید از وقوع حادثه دیگری در این روستا جلوگیری کنند.

برهان کریمی نیز از مسوولان سازمان نوسازی مدارس کشور نیز خواست با همت انجمن خیرین مدرسه ساز ، مدرسه ای متناسب با تعداد دانش آموزان این روستا به صورت استاندارد احداث کنند تا دانش آموزان در محیطی امن به تحصیل بپردازند.

نیاز روستا به یک مدرسه مناسب از سوی والدین این کودکان از طریق نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی و همچنین رسانه ها به گوش مسوولان وزارت آموزش و پرورش رسید و گویا مهندس رییسی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور دستور احداث یک مدرسه در روستای نشکاش را صادر کرده است.

مهندس رییسی با حضور در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار تهران با کودکان قربانی مین روستای نشکاش دیدار کرد و دستور احداث یک باب مدرسه دوکلاسه در روستای نشکاش را صادر کرده است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی که در این دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش را همراهی می کرد، ضمن تشکر از حضور مهندس رییسی در بیمارستان، با تشریح وضعیت فعلی مدرسه ابتدایی روستای نشکاش افزود: 14 دانش آموز ابتدایی روستای نشکاش هم اکنون در یک مدرسه تخریبی و قدیمی مشغول به تحصیل هستند که اگر فکری به حال این مدرسه نشود خطری به مراتب جدی تر از انفجار مین در کمین آنها است.

بیست و ششم مهر سال 92 خبر انفجار مین در روستای نشکاش واقع در 15 کیلومتری مریوان و مجروح شدن شش کودک این روستا به سرعت در کشور پیچید و امسال پس از گذشت یکسال از آن حادثه به همت دولت تدبیر و امید، روند درمان و مداوای این کودکان اکنون در تهران پیگیری می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خود شخصا پیگیر مسایل و مشکلات این کودکان است و در مدت اخیر در بیمارستان های تهران از روند مداوای این کودکان بازدید کرده است.

حسین احمدی نیاز وکالت این کودکان را به صورت رایگان تقبل کرده و در اولین اقدام در گفت و گو با خبرنگاران مسایل و مشکلات آنان را به اطلاع مسوولان رساند.ک/4

7346/533

گزارش از فرزاد نویدی


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits