دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
کاخ سفید: ابعاد دشواری در مذاکرات هسته‌ای با ایران باقی مانده است - سیاست > دیپلماسی - تسنیم نوشت: سخنگوی کاخ سفید-سفید-ابعاد-دشواری-مذاکرات-هسته-ایران

سیاست > دیپلماسی - تسنیم نوشت:

سخنگوی کاخ سفید در سخنانی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که هنوز ابعاد دشواری در این زمینه باقی مانده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 درباره برنامه هسته‌ای تهران گفت که با توجه به نزدیک شدن به مهلت باقی مانده برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران (24 نوامبر مصادف با 3 آذر) اما هنوز ابعاد دشواری در مذاکرات هسته‌ای با ایران باقی مانده که حل نشده‌اند.

ارنست در ادامه گفت: برخی از تصمیم‌‌گیری‌های بسیار مهم وجود دارد که مذاکره‌کنندگان و مقامات ایران برای حل و فصل پرونده هسته‌ای این کشور و همچنین رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره تلاش‌های ایران برای دستیابی به اتمی باید اتخاذ کنند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در سخانی به مذاکرات هسته‌ای با ایران اشاره کرد و مدعی شد که تحریم‌ها باعث شده است که ایران پای میز مذاکرات بیاید.

وی گفت که ایرانی‌ها به طور جدی در مذاکرات حضور یافته‌اند و افزود: ایران به قوانین توافق موقت پایبند بوده و مذاکرات سازنده و منسجم بوده‌اند. اینکه ما می‌توانیم به توافق برسیم یا نه، باید ببینیم که طی 3 یا 4 هفته آتی چه اتفاقی می‌افتد. ما چارچوبی را برای توافق با ایران ارائه کرده‌ایم، اما آنها سیاست خودشان را دارند و سنت طولانی مدت بی اعتمادی بین دو کشور وجود دارد.

اوباما در راستای مقصرسازی ایران گفت که اگر توافقی در کار نباشد این به دلیل سیاست آنها است.

2323

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits