دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
44 بارداری موفق در مرکز درمان ناباروری از راه دور قزوین به ثبت رسید
1
44 بارداری موفق در مرکز درمان ناباروری از راه دور قزوین به ثبت رسید - ˈمحمدحسین فائزیˈ روز یکشنبه به مناسبت سالگرد تاسی-بارداری-موفق-مرکز-درمان-ناباروری-قزوین

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

44 بارداری موفق در مرکز درمان ناباروری از راه دور قزوین به ثبت رسید

ˈمحمدحسین فائزیˈ روز یکشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: در مرکز درمان ناباروری از راه دور قزوین، تمامی روش های درمانی برای درمان زوج های نابارور به کار برده می شود و در یک سال گذشته 660 زوج به این مرکز مراجعه کردند که از این تعداد 136 زوج تشکیل پرونده داده اند.

وی اظهارکرد: از کل مراجعین مراحل درمانی 56 زوج به پایان رسیده است که از این تعداد 44 نفر درمان شدند که بر این اساس 78 درصد زوج هایی که مراحل درمان آن ها به اتمام رسیده است، درمان شده اند.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین 12 درصد زوج های کشور نابارور هستند و این رقم در استان قزوین به بیش از 15 درصد می رسد.

فائزی اضافه کرد: در برخی مراکز درمان ناباروری کشور این درمان بین 15 تا 50 میلیون تومان هزینه در بردارد و این در حالی است که این رقم در مرکز درمان از راه دور ناباروری قزوین بین 300 هزار تا پنج میلیون و 500 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: درمان زوج های نابارور باعث جلوگیری کاهش میزان طلاق در بین زوجین می شود و از بسیاری آسیب های اجتماعی و خانوادگی جلوگیری می کند.

فائزی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز درمان ناباروری باتوجه به نوع تجهیزات و تنوع آنها بین دو تا 10 میلیارد تومان هزینه دربردارد، گفت: بسیاری از مراکز درمانی به دلیل هزینه بالا برای راه اندازی چنین مراکزی ورود پیدا نمی کنند.

وی ادامه داد: مرکز پزشکی از راه دور درمان ناباروری با کمتر از پنج درصد هزینه مورد نیاز برای راه اندازی یک مرکز درمان ناباروری، ایجاد می شود که نخستین و تنها مرکز پزشکی از راه دور درمان ناباروری کشور از مرداد ماه سال گذشته در قزوین آغاز به کار کرده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین یادآور شد: در برخی موارد دوره درمان زوج های نابارور 40 روز است که بیماران 39 روز را در قزوین طی می کنند و در صورت نیاز به عمل جراحی روز آخر به مرکز درمانی قم مراجعه می کنند.

فائزی گفت: در تیر ماه سال جاری چهار نوزاد متولد شده است که این رقم در حال افزایش است و بنا شده جشن تولدی در شهریور ماه برگزار شود.

وی اعلام کرد: آمادگی داریم شعب مرکز درمان ناباروری از راه دور را تا پایان سال در شهرستان های بویین زهرا، تاکستان و آبیک راه اندازی کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان قزوین از خردادماه سال جاری به صورت رسمی راه اندازی شده است و خون بند ناف نوزادان که در حین تولد به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می شود به عنوان پس انداز ارزشمند برای سلامتی آینده خانواده ها در بانک خون رویان ذخیره می شود.

وی اضافه کرد: هزینه قرارداد اولیه برای عضویت در بانک خون بندناف حدود یک میلیون 800 هزار تومان است که سالانه درحدود پنج درصد از مبلغ قرارداد نیز به عنوان حق اشتراک دریافت می شود.

فائزی گفت: درحال حاضر در استان قزوین ماهانه حدود 15 نمونه گیری انجام و به بانک خون بندناف در تهران ارسال و ذخیره سازی می شود.

7389 / 614




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits