دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی - کری: اوباما درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ می کند
0
گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی - کری: اوباما درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ می کند - به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، جو ب-گفتگوی-تلفنی-بایدن-مالکی-اوباما-عراق
گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی - کری: اوباما درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق اوضاع امنیتی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به جزئیات این مکالمه تلفنی اشاره ای نشده است. در همین راستا اسکای نیوز عربی گزارش داد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور آمادگی دارد تا درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ کند.

از سوی دیگر روسیا الیوم گزارش داد: باراک اوباما در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: واشنگتن تمامی گزینه ها را برای کمک به دولت عراق در مقابله با گروه های تروریستی مورد بررسی قرار می دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای مقابله به تروریست ها در عراق به کار خواهد گرفت گفت: من هیچ چیز را بعید نمی دانم.

رئیس جمهوری آمریکا از حوادث و اتفاقات اخیر عراق ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این به نفع آمریکاست که تندروها در عراق جایگاهی نداشته باشند. اگر امنیت آمریکا تهدید شود در این صورت اقدامات نظامی فوری و محدود در عراق صورت می گیرد.

باراک اوباما با اشاره به اینکه آمریکا تمام گزینه ها را در خصوص عراق مورد بررسی قرار می دهد تأکید کرد: باید اقدام نظامی فوری و محدود در عراق صورت گیرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که باید در این باره چاره اندیشی شود و برای کمک به عراق هر فکر و اقدامی ممکن است.

وی با انتقاد از دولت نوری المالکی گفت: اینکه تندروها در عراق نباشند خواست ما و عراق است اما دولت عراق باید همه را سهیم سازد؛ کاری که دولت عراق تاکنون در خصوص آن ضعیف عمل کرده است.

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز ضمن انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی عراق در مقابله با داعش آنرا نشانه شکست ساختاری در ساختار ارتش و نیروهای امنیتی عراق توصیف کرد.

این وزارت خانه در ادامه تصریح کرده که غیر از اعزام نیروی نظامی به عراق آمریکا تمام گزینه‌ها و بدیلها را برای مقابله با تهدیدات امنیتی در عراق مورد توجه دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits