دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گرانی بی‌سابقۀ ملخ در عربستان
0
مرجع : خبرگزاری العالمسم‌پاشی گسترده به منظور مقابله با هجوم ملخ ها به مزارع عربستان، موجب گرانی بی‌سابقۀ ملخ خوراکی در این کشور شده است.

مرجع : خبرگزاری العالم
سم‌پاشی گسترده به منظور مقابله با هجوم ملخ ها به مزارع عربستان، موجب گرانی بی‌سابقۀ ملخ خوراکی در این کشور شده است.

گرانی بی‌سابقۀ ملخ در عربستان

به گزارش افکارنیوز، مدیر مرکز ملی مبارزه با آفات و حشرات مزارع عربستان، اعلام کرد: زنده بودن ملخ در زمان فروش، دلیل سمی نبودن آن نیست و خوردن آن می تواند بیماری و حتی مرگ را موجب شود.

گرانی بی‌سابقۀ ملخ در عربستان

به گفتۀ عدنان خان، تلاش سازمان های ذی ربط برای جلوگیری از فروش ملخ هایی که به سم آلوده شده اند، موجب پیدایش بازار سیاه و افزایش بی سابقه قیمت این محصول شده و ممکن است بهای هر کیسه ملخ به ۳ تا ۵ هزار ریال سعودی برسد.

به نوشته روزنامه الاقتصادیه عربستان، همزمان با فرارسیدن فصل زاد و ولد حشرات، دسته های بزرگی از ملخ ها وارد عربستان شده اند که بزرگترین آنها حدود ۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارند.

گرانی بی‌سابقۀ ملخ در عربستان

بنا بر اعلام مقامات مسئول در اداره دفع آفات زراعی، برای مبارزه با این ملخ ها که تهدید بزرگی برای محصولات کشاورزی به شمار می آیند، در مناطق مختلف سم پاشی انجام شده و این احتمال وجود دارد که ملخ هایی که برای مصرف خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند، در معرض سم واقع شده و برای انسان خطر داشته باشند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits