دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسخره ترین مهریه هایی که شنیدید، از چشم داماد تا نون بربری!
4
عجیب ترین و خنده دارترین مهریه های ایرانی که تاکنون شنیده اید .

«کی داده کی گرفته»؛ کنایه‌ای طنز آمیز، اما تلخ که در طول ۴ دهه اخیر بسیاری از آقایان را در لحظه امضای برگه طلاق به دام انداخته است.

در گذشته در مراسم خواستگاری خانواده داماد خیلی به بها و نوع مهریه‌ای که تعیین می‌شد اهمیتی نمی‌دادند و با تصور اشتباه زیر بار هر تعهد سنگینی می‌رفتند.

  • ۲ هزار قطعه نبات
  • ۱۱۰ کیلوگرم گل‌یاس
  • ۱۰۰ هزار لیتر بنزین
  • سفر به ۱۲۰ پایتخت جهان
  • اعضای بدن داماد
  • ۲ هزاﺭ قطعه شکلات
  • تهیه یک کتابخانه پر از کتاب‌های فلسفی

اینها نمونه‌ای از این نوع مهریه‌هاست که با انگیزه‌های متفاوتی مطالبه می‌شوند.

عشق زن جوان به کامپیوتر و اینکه کارش نیز مرتبط با آن است موجب شد تا ۱۰۰ لپ‌تاپ آخرین مدل روز در عقدنامه را به ثبت برساند.

۱۲۰۰ نان بربری

مهریه زن جوان در مراجعه به دادگاه ۱۲۰۰ نان بربری بود، که به‌علت بی‌مسئولیتی و معتاد بودن شوهرش آن را مطالبه کرده بود. در نهایت شوهر ۲۹ ساله هم‌زمان این تعداد نان را برای همسرش خرید.

چشم‌هاﻯ داماد

برای نگه‌داشتن همیشگی آقا که تاجر بود از او خواسته شد چشم‌هایش را مهر او کند. اما از آنجا که امکان نقص عضو به‌عنوان مهریه قانونی و شرعی نیست، مرد تاجر را تنها به پرداخت سکه‌های طلا محکوم کردند.

۱۰۰ هزار لیتر بنزین

این مهریه عجیب نیز در دفاتر عقد به ثبت رسیده است. این مهریه نیز درصورت مطالبه از سوی زوجه، اگر نظام اقتصادی بنزین یک منطقه را با مشکل مواجه کند می‌تواند از سوی دادگاه باطل شود.

۱۹۷۸ توپ تنیس

ورزشکار حرفه‌ای رشته تنیس برای این که نشان دهد مادیات برایش مهم نیست ۱۹۷۸ توپ تنیس را به‌عنوان مهریه تعیین کرد، اما در نهایت مهریه‌اش را در دادگاه بخشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits