دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکسن آنفلوآنزا ساخت ایران تا آخر آبان در کشور عرضه می‌شود
0
یک شرکت دانش بنیان و فعال در زمینه ساخت داروهای ضروری و هایتک واکسن نوترکیب آنفلوانزا را تا آخر آبانماه سال جاری در کشور عرضه می کند. ذکر این نکته ضروریست که این برای اولین بار است که واکسن انسانی در کشور تولید می‌شود.

مهر نوشت : واکسن نوترکیب آنفلوانزا بومی ساخت ایران تا آخر آبانماه سال جاری در کشور عرضه می‌شود. پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع معاونت علمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این واکسن دومین واکسن پرفروش دنیا در سال ۲۰۱۸ بوده و فروشی بالغ بر ۳ میلیارد دلار در بازار جهانی داشته است. این در حالی است که متاسفانه بدلیل قیمت بالای واکسن وارداتی (۳۱۸ هزار تومان برای هر دوز و بیش از ۱ میلیون تومان برای واکسیناسیون هر نفر) نرخ استفاده از این واکسن در کشور بیش از ۱۷۰ هزار دوز است اما با این اقدام برای رفع این مشکل اقدام شد.

کرمی درباره تولید ماده اولیه دارویی سرترالین نیز گفت: با اقدام دانش‌بنیان‌شرکت دانش بنیانی ۷۵ درصد نیاز کشور به این ماده اولیه رفع می‌شود.

وی افزود: تولید این دارو ۲۷.۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد. البته برای تولید این ماده اولیه با کاربرد ضد افسردگی نیز شاهد سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد اعتبار دولتی بودیم.

وی گفت: تولید این سه محصول مهم ایران ساخت توسط ۳ شرکت دانش‌بنیان ایرانی علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیازهای کشور، سالانه حدود ۵۳ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

انتهای پیام/



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits