دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کشف ۳۷ قلم عتیقه مربوط به هزاره اول قبل میلاد در گیلان
0
فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۳۷ قلم شی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان املش خبر داد.

37 قلم عتیقه از دوران هزاره اول قبل میلاد در املش گیلان کشف شد

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز و فروش عتیقه‌جات توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان املش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پس انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی دو متهم این پرونده و مخفیگاه آنها را شناسایی کردند، افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی به کشف ۳۷ قلم شی عتیقه اعم از ۶ عدد کوزه سفالی، یک پایه جام، سه عدد سرنیزه، یک عدد پایه سفالی، دو عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد نگین انگشتر، هشت عدد کهربا و ۱۴ عدد مهره در بازرسی از این مکان اشاره کرد و گفت: متهمان ۲۲ و ۴۸ ساله این پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه آثار به جا مانده از گذشتگان بیانگر تمدن، فرهنگ و اصالت هر قوم و ملتی است و باید به عنوان یک میراث برای آیندگان حفظ شود، بر برخورد جدی و بدون اغماض پلیس با افرادی که اقدام به تاراج میراث گرانبهای فرهنگی می‌کنند، تاکید کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits