دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تست رایگان کرونا مخصوص چه کسانی است ؟
0
سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون جزئیات گرفتن تست کرونا در بیمارستان ها توضیحاتی ارائه داد ...

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تست رایگان کرونا هدفمند شده است و فقط از افراد با شرایط خاصی گرفته می‌شود.

از چه کسانی تست کرونا گرفته می شود ؟

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اینکه گفته می‌شود، تست کرونا از افراد بالای ۶۰ سال گرفته نمی‌شود و به گروه‌های خاصی محدود شده است، گفت: تست‌های کرونا محدود نشده، بلکه هدفمند شده است.

از طرفی کمبودی در زمینه کیت‌های تشخیصی هم نداریم و روزانه ۲۰ هزار کیت تشخیصی در کشور تولید می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به دشواری‌های روش نمونه‌برداری و خطر انتقال بیماری هنگام نمونه‌برداری، از گروه‌های هدف غربالگری آزمایشگاهی می‌شود.

لاری در پاسخ به این سوال که تست‌‎های کرونا از چه افرادی گرفته می‌شود، گفت: این گروه‌ها شامل افراد سرپایی علامت‌دار یا کسانی که بیش از ۶۰ سال سن دارند یا افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار است. همچنین افراد در تماس با مبتلایان به شرط علامت‌دار بودن یا اینکه بیش از ۶۰ سال داشته باشند یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای یا زنان باردار باشند، جزء این دسته هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: البته در مورد زندانیان علامت‌دار از همه آنها تست گرفته می‌شود و اگر یک شخص مبتلا تشخیص داده شد، از همه افراد در تماس با او و کارکنان زندان که در تماس مستقیم با فرد مبتلا بودند تست گرفته می‌شود. در مورد معتادان متجاهر نیز به همین صورت خواهد بود.

لاری اظهار کرد: اتباع خارجی علامت‌دار که از کشورهای با شیوع بالای ویروس وارد کشور شده‌اند هم باید تست بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین از پرسنل شاغل در بخش‌های ویژه کووید ۱۹ و کارکنان ارائه خدمات برای کووید-۱۹ در واحدهای مراقبت‌های بهداشتی اولیه سلامت هم باید تست گرفته شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits