دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا مدارس کرمانشاه فردا تعطیل هستند ؟
1
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه اعلام کرد: تمام مدارس استان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روزهای یکشنبه و دوشنبه (چهارم و پنجم اسفند) تعطیل است.

تعطیلی مدارس کرمانشاه یکشنبه 4 اسفند

تعطیلی مدارس کرمانشاه فردا یکشنبه تایید شد

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه اعلام کرد: تمام مدارس استان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روزهای یکشنبه و دوشنبه (چهارم و پنجم اسفند) تعطیل است.

مجید یزدان پناه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم با هماهنگی دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه شنبه سوم اسفند در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت: هیچ مورد مثبتی ازبیماری کرونا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

تعطیلی مدارس کرمانشاه دوشنبه 5 اسفند

وی افزود: در این راستا تمام مدارس دوره های تحصیلی مراکز آموزش علمی آزاد آموزشگاه‌های زبان انگلیسی و دیگر مراکز وابسته به آموزش و پرورش در روزهای یکشنبه (چهارم اسفند) و دوشنبه پنجم اسفند در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل هستند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند.

چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

براساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون از ۲۸۵ فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه ۱۸ بیمار مثبت بوده است.

همچنین علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (جمعه) در توییتی تصریح کرد: ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود.

گفتنی است کلیه مدارس قم ، تهران ، اراک ، همدان و برخی از شهرهای دیگر تعطیل اعلام شده اند



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits